Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar E-Pace SUV

PJ, 7 dni temu
Silnik 2.0 i4P 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar E-Pace SUV 2.0 i4P 200KM 147kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nie spodziewałem się, że SUV może tak dobrze się prowadzić
Karoseria : Przestrzeń w środku - naprawdę dużo miejsca
Silnik : masa 1,8 t, silnik 200 KM, daje radę
5,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad kupnem samochodu, koniecznie miał być SUV ale nie za duży, aby wybrać jeździłem kilkoma markami (wypożyczone na kilka dni), począwszy od Dacii Duster (nie ma tragedii ale plastikowa, a silniki to porażka, jako wozidło może być), Hyundai Tucson (wszytko niby ok ale w środku kompletnie mnie nie urzekł, silnikami też nie specjalnie), Kia Sportage (brat kupił a właściwie zmienił na kolejną generację, no cóż niby nie ma się do czego przyczepić, ale jakoś mnie nie przekonał), Peugeot 3008 (bardzo mi się podobał, wygląd ok, prowadzenie też niczego sobie, ale silniki to już inna bajka), kończąc na markach premium BMW X1 (z zewnątrz całkiem dobrze, w środku jak to w BMW, silniki też spoko, ale przestrzeni w środku szczególnie na tylnej kanapie przy moim wzroście 185 cm to już słabo), BMW X3 (wszystko w porządku ale jakoś nie przekonał mnie), Range Rover Evoque (ten mnie przekonał ale nie było rozsądnego używanego egzemplarza do 5 lat w rozsądnej cenie - drogo), no i dopiero Jaguar E-PACE spełnił wszystkie moje oczekiwania, prowadzenie genialne jak na SUV-a (to nie jest sportowy samochód co prawda ale jest bardzo dobrze), wygląd nie pozorny ale coś w sobie ma, mały przyczajony Jaguar, urzekł całą moją rodzinkę, wygodna pozycja za kierownicą, przestronność na najwyższym poziomie zważywszy na jego zewnętrzne niewielkie gabaryty, miejsca dla pasażerów z tyłu naprawdę dużo, pojemne schowki, napęd 4x4, wykonanie wnętrza naprawdę spoko skórzane fotele robią robotę, skóra na desce rozdzielczej i boczkach drzwi wszystko miękkie i dobrze spasowane, mój egzemplarz ma w tej chwili przejechane 75 tyś km, brak śladów zużycia. Cenowo nie wypada najgorzej do 100 tyś zł znajdzie się fajny używany egzemplarz. Co do spalania, to przy jego masie 1852 kg i nie hybryda wynik średni z 5 tyś km (mieszana miasto 1/3 trasa 2/3 - dojazd do pracy) 9,9 l/100km to jest bardzo dobrze, trasa przy normalnej jeździe (nie autostrada) udało się zejść do 7,5 l/100km, przy prędkościach autostradowych też całkiem spoko ok 9,5 - 10 l/100km (zaskoczył mnie, myślałem, że będzie więcej a wcale go nie oszczędzałem), po mieście dynamiczna jazda to tak ok 13 l/100km, więc jak na 2 litrowy 200 konny silnik jest dobrze (brat w Kii Sportage przy silniku 1,6 i dużo mniejszej masie mieści się w 10,5 l/100km). Pewnie diesel byłby bardziej ekonomiczny ale już jego awaryjność niekoniecznie, raz się skusiłem na diesla - nigdy więcej. Jeśli chodzi o wyposażenie to kwestia wersji i zasobności portfela, mój ma elektryczne skórzane fotele, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę (fajna sprawa), o systemach nie piszę ma chyba wszystko, kamera cofania całkiem dobry obraz nawet nocą (brakuje mi trochę kamery 360 stopni). Same superlatywy ale jest jedno co mnie wkurza - SYSTEM START/STOP, tego co go wymyślił to trzeba na suchej gałęzi powiesić, zdarza się, że wyłącza silnik przy parkowaniu, i nagminnie przy dojeżdżaniu na światłach, u mnie stale wyłączony (szkoda, że nie można go na stałe wyłączyć). Ogólnie jak ktoś szuka małego SUV-a to polecam E-PACE-a, marka premium i coś więcej w moim odczuciu. Czy bym kupił jeszcze raz - na pewno - tylko pewnie z trochę mocniejszym silnikiem, choć w moim odczuciu i ten daje radę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to mógłby mieć trochę więcej mocy, ale jak dla mnie jest wystarczająca, zbiera się dobrze w każdym zakresie obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
9 biegowa automatyczna super przy spokojnej jeździe, niestety kickdown ma lekkie opóźnienie jednej sekundy (dlatego 4 *), po tym czasie jest ok. trochę pomaga tryb sport. Ale to też kwestia przyzwyczajenia, nie narzekam.
5,0
Układ jezdny
Tu wszystko w jak najlepszym porządku, trzyma się drogi jak przyklejony, pomimo, że to SUV w szybkich zakrętach nie przechyla się specjalnie, kompletnie nie wrażliwy na podmuchy boczne, pewnie zasługa większej masy
5,0
Karoseria
Atrakcyjny wygląd, mały z zewnątrz a w środku sporo miejsca. Z małych SUV-ów w mojej ocenie wygląda najlepiej, linia boczna super, wygląda jakby prężył muskuły przed skokiem (no cóż to Jaguar)
Komfort
5,0
Widoczność
Wbrew pozorom jest dość dobrze, patrząc z zewnątrz wydaje się, że powinno być słaba widoczność we wstecznym lusterku, ale jak zasiądziesz za kierownicą ku mojemu zaskoczeniu widoczność wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie poukładane, nie mam się do czego przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie i szybko ogrzewa wnętrze jak i chłodzi, czyli tak jak powinno być
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni pod dostatkiem, z przodu i z tyłu rewelacja, mam 185 cm wzrostu i przy ustawieniu fotela kierowcy pode mnie z tyłu zasiadam bez przeszkód i miejsca pod dostatkiem zarówno na nogi jak i głowę, fotele i kanapa z tyłu wygodne. Jeśli chodzi o przestrzeń załadunkową to nie jest źle, dla trzy osobowej rodziny w sam raz, plus za płaską podłogę po złożeniu dzielonej tylnej kanapy. Schowków wewnątrz wystarczająca ilość duże i pojemne.
5,0
Wyciszenie
Tu jest bardzo dobrze, cicho nawet przy prędkościach przekraczających autostradowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to samochód benzynowy 200 kucyków musi swoje wypić, ale bez tragedii, koszty przeglądów serwisowych jeśli nie w serwisie Jaguara to w granicach normy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Widać, że jest to segment premium, cena nie jest najniższa ale wg. mnie za jakość trzeba zapłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie mam się do czego przyczepić, wszystko działa jak powinno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i4P 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar E-Pace SUV