Szukaj

Ocena kierowcy - Iveco Daily VI

Kuzyn, 6 lat temu
Silnik 3.0 146KM 107kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Iveco Daily VI 3.0 146KM 107kW od 2014 - Oceń swoje auto
2,79
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia jak z ciężarówki po przebiegu miliona km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Inne
2,0
Całokształt
Samochód ładny. Dobrze radzi sobie z ciężarami. Za tą cenę spodziewam się jednak jakości a irytuje mnie wiele rzeczy. Izoterma z agregatem, termorejestratorem, webasto za brutto 220 tyś zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, ale to typowy nudny diesel. Dźwięk klekoczący a turbinka odgłosem przypomina badanie spirometrem (pchchee)
1,0
Skrzynia biegów
Fatalna. Biegi wchodzą ciężko. Wybieranie biegów jest "gumowe", 5 i 6 bieg co rusz wskakuje ze zgrzytem. Trzeba się nauczyć zmieniać biegi bo przy swobodnym przełączaniu najpewniej coś zgrzytnie.
5,0
Układ jezdny
Jest taki jak ma być.
4,0
Karoseria
Ok. W mojej ocenie ładny samochód. Zauważyłem, że jeden z plastików pod lusterkiem jest źle zamocowany, nie wciśnięty do zaczepu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność na zakrętach wymusza wychylanie się w fotelu. W pozycji w której siedzę (185cm wzrostu), lewe lusterko delikatnie przysłania słupek trójkątnej szyby.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tam gdzie ma być.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na nie tanią "automatyczną klimatyzację" zbyt często trzeba korygować pokrętłem zadaną temperaturę. Autoklima potrafi nagle ustawić nawiew zimnego powietrza środkowymi nawiewami ze zbyt dużą siłą. W odczuciu temperatura zmienia się w momencie na zbyt niską. Czujnik nasłonecznienia działa słabo albo wcale. Jak świeci słońce trzeba pomagać automatowi otwierając szyby lub co raz majstrując przy pokrętle temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedziska bardzo krótkie. Niewiele przestrzeni do przodu. Trzeba uważać żeby nie odsuwać amortyzowanego fotela do tyłu ponieważ wyciera tapicerkę tylnej ściany grodziowej. W praktyce jest to nieuniknione i już po paru tygodniach tapicerka jest tam przetarta.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik. Szum dobiegający z owiewek. Hałasujące bzyczące podczas jazdy lusterko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Izoterma 10ep swoje waży. Samochód 50C15 fabrycznie przystosowany do 5t DMC. Przy 5-6t DMC spalanie na poziomie 13 litrów. Jazda oszczędna z prędkościami do 90km/h.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak już mówiłem, samochód w mojej konfiguracji kosztował 220 tyś zł z VAT. Za tą cenę powinienem dostać wypieszczony samochód. Przy odbiorze otrzymuje się samochód z postrzępioną nad szybą tapicerką po ściąganiu folii zabezpieczającej. Folia nie do końca pościągan. Usunięcie jej z zakamarków jest naprawdę trudne. Podstawowe RADIO działa fatalnie. Co rusz gubi fale. System głośnomówiący ma niewyraźny odsłuch jak i też rozmówcy narzekają na słabą jakość. Plastiki dają wrażenie słabych, cienkich. Ruszają się przy przyłożeniu siły. Żałuję, że nie dołożyłem do Sprintera.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Bzyczące" podczas jazdy lusterko zewnętrzne, radio gubiące fale,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fatalna skrzynia biegów.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Iveco Daily VI