zdecydowanie nie polecam spłacić i SPRZEDAĆ !!!!!!
miałem Mercedesa 308D przez 9 lat i lepiej go wspominam :) (330 tyś)
SERWIS też się nie sprawdza, gdy chodziłem za autem mówili mi po imieniu, a teraz...
Wrażenia
3,0
Silnik
co 10 tyś km trzeba dolać 1 litr oleju - nie spodziewałem się tego po nowy silniku , mocny i ładnie pracuje
2,0
Skrzynia biegów
ciężko wchodzą biegi od +5 st.C , w ujemnych temp. bardzo ciężko
2,0
Układ jezdny
twardy, zrywają się poduszki zawieszenia kabiny 3x, amortyzatory przód 1x, ciągnie na koleinach
Komfort
3,0
Widoczność
uwaga na to co zasłaniają duże (dobre) lusterka i słupki przednie, poza tym dobra
2,0
Ergonomia
średnio wygodny fotel pneumatyczny kierowcy, podwójny fotel pasażera twardy i b.niewygodny - zły kąt pochylenia oparcia, chyba konstruktor na nim nie siedział - wstawili tak, aby się zmieścił
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
po wymianie termostatu na nowy poprzedniej zimy było dobrze, w tym ponownie niedogrzewa, silnik 70-78 st.C, a jeszcze prawdziwej zimy nie było !!! , nadmuch wydajny
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jadąc w trzy osoby nie ma gdzie wcisnąc , ani powiesić kurtek, pasażerowie jak sardynki - ramie w ramie, a podłokietnik fotela kierowcy to podpórka dla pasażera siedzącego na środku i musi być niski, w innym przypadku jego kolana narobią szkód na wypukłej konsoli
2,0
Wyciszenie
od 80 km/h pojawia się męczący szum w kabine, lepiej włącz radio, zaczyna skrzypieć tapicerka
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie średnio 9,8 - 10,8 litra / 100 km (kontrolka paliwa zapala się, gdy przejechane mam 560 km i wtedy wchodzi w 70-cio litrowy bak 55 litrów po sam korek), z przyczepą 12 - 13 L / 100 km , na autostradzie na 300 km przy średniej 120 km/h 14,4 l/100km na pusto
1,0
Stosunek jakość/cena
i co mam tu wpisać, skoro wydatki sądząc po okresie gwarancyjnym będą rosły lawinowo
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4x wymieniano zamek górny drzwi suwanych , pompę wtryskową przy 20 tyś km przebiegu, amortyzatory 1x, poduszki zawieszenia kabiny 2x, wymiana termostatu 1x, wymiana akumulatora 1x, wymiana łącznika kierownicy 1x, dolewki oleju 1 litr co 10 tyś km, W SUMIE ZAMIAST 2 PRZEGLĄDÓW BYŁEM W SERWISIE 14 czternaście RAZY i skończyła mi się miesiąc temu gwarancja