Silnik
: IVECO ma budowę podobną do wagonu kolejowego, jest b. prosta i mocna, i to właśnie to jest jego zaletą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: pojawiły się małe ogniska korozji
Przeniesienie napędu
: sprzęgło szarpie podczas ruszania
Układ elektryczny
: gdy przecieka uszczelka w szybie czołowej zalewa skrzynkę bezpieczników i wtedy zaczynają się schody
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód wypada całkiem nieźle. Co prawda nie jest to konstrukcja nowoczesna i ma kilka wad, ale na tle konkurencji wypada całkiem nieźle. Jest znacznie mocniejszy od MB 412d, nie wspomnę o LT46. Zużywa nieco mniej paliwa. Owszem kultura pracy oraz wykonania konkurencji jest wyższa to jednak są to pojazdy znacznie droższe. IVECO natomiast jest znacznie bardziej odporne na korozję.
Swoją opinie opieram na dosyć dużym doświadczeniu z IVECO 35 12.Przejechałem w sumie ok. 900000km tym modelem i nigdy mnie nie zawiódł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik b. dobry i niezawodny. Do przebiegu ok. 230000 km olej w silniku był koloru żółtego co w dieslu jest raczej niespotykane. Przy ok. 250000 km padła turbo sprężarka, ale na szczęście naprawa nie była zbyt kosztowna. Dzisiaj auto ma prawie 400000km i silnik nie bierze oleju, ani nie kopci. Występują drobne wycieki oleju, ale jest to raczej delikatne zaroszenie- na zimie nic nie kapie.
4,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią biegów nigdy nie było problemów. Natomiast sprzęgło ma tendencje do szarpania, jest to b. nieprzyjemne.
4,0
Układ jezdny
Mały promień skrętu
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest tylko przeciętne, co prawda w zimie nigdy nie zmarzłem, ale ogrzewanie musiało być nastawione na maksimum.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 125KM 92kW
[l/100km]