Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti Q50 II Sedan Facelifting

Dexter, 1 miesiąc temu
Silnik 3.5 V6 Hybrid 364KM 268kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Infiniti Q50 II Sedan Facelifting 3.5 V6 Hybrid 364KM 268kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pozytywne zaskoczenie? Silnik, silnik, silnik. Dźwięk V6, przyspieszenie (5,1s) , moment obrotowy 550Nm, szybka reakcja na gaz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Auto przez okres użytkowania 5 lat sprawowało się bardzo dobrze. Jak KAŻDY samochód ma swoje plusy i minusy, ale to opiszę w kolejnych punktach. Czy kupiłbym go ponownie? Zdecydowanie TAK. Sprzedałem tylko dlatego, że jeździłem nim jak dla mnie za długo - 5 lat. Mój średni okres użytkowania auta to 3 lata więc i tak nieźle pojechałem :) Żałuję, że go musiałem sprzedać. Szkoda, że Infiniti wycofało się z rynku europejskiego bo zdecydowanie wziąłbym jego następcę.
Wrażenia
5,0
Silnik
UUUU, silnik to NAJMOCNIEJSZY element samochodu. V6, przyspieszenie i ten dźwięk robią fantastyczną robotę. Przez cały okres użytkowania żadnych problemów.
3,0
Skrzynia biegów
No tutaj trochę gorzej. Skrzynia zmienia biegi bardzo ospale, z jakimś takim opóźnieniem, lenistwem, szczególnie w redukcji na niższe biegi. Powinno tu być zdecydowanie lepiej i powinni to poprawić. Nie było z nią żadnych problemów przez cały okres użytkowania, ale jej praca powinna być lepsza - szybsza.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny... hm... na początek ciekawostka, układ kierowniczy jest flight by wire i to jest na plus. Nie ma się czego bać. Komputer steruje układem kierowniczym, przez to nie ma połączenia kierownicy z kołami, a przez to nie czuć żadnych nierówności na drodze przenoszonych z kół na kierownicę, to super sprawa. Szybkość działania komputera 10/10, świetnie się prowadzi, skręca. Zawieszenie ani twarde, ani miękkie, idealnie jak na ten samochód zgrane z całą resztą. Napęd AWD - rewelacja. Zima dla mnie nie istniała, nie było na parkingach zaspy żeby nie wjechać/wyjechać. Jazda zimą z tym napędem to czysta przyjemność.
5,0
Karoseria
Co karoseria... karoseria jak karoseria. Przez 5 lat żadnych problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok. Słupki boczne w niczym nie przeszkadzają. Do tego kamera cofania 360st która świetnie się spisywała, z możliwością przełączania pomiędzy różnymi kamerami.
5,0
Ergonomia
Tu ok. Auto nie jest zbyt niskie żeby do niego wejść/wyjść. Siedzenia wygodne, regulowane we wszystkie potrzebne kierunki. Jest elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego, kierownicy. Fajna rzecz... podczas wsiadania/wysiadania fotel i kierownica przesuwają się aby ułatwić ten manewr :) Do regulacji temp są przyciski fizyczne. Wszystko działa jak należy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Klima chłodzi jak trzeba, w zimie ciepło jak trzeba. Szybkość grzania i chłodzenia w normie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja wiem... dla mnie ok. Z przodu dużo miejsca. Plusem jest automatyczne przesuwanie fotela i kierownicy w celu ułatwienia wsiadania/wysiadania. Z tyłu... ilość miejsca standardowa. Nie za dużo, nie za mało... lecz w sam raz. Ale chciałbym tu dodać informacje o przestrzeni bagażnika. Tu LIPA. Baterie hybrydowe są umiejscowione za oparciem siedzeń więc z tego względu oparcia się nie opuszczają. Bagażnik mały, bez możliwości powiększenia, a do tego nie ma nawet możliwości zrobienia otworu przy tylnym podłokietniku (żeby przewieść coś dłuższego). Tu duży minus.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie... jedziesz jak chcesz, chcesz ciszę jedziesz delikatnie, auto jedzie w trybie hybrydy, chcesz usłyszeć dźwięk V6, depczesz w gaz mocniej i słychać ryk :) Do koloru, do wyboru. Aaaa... i znów ciekawostka, system audio (BOSE) ma tryb ANC (Active Noise Control), więc teoretycznie przy szybszej/głośniejszej jeździe w głośnikach tworzy się antyhałas, bądź inaczej przeciwszum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem co tu wpisać, Auto miałem na gwarancji przez 5 lat więc moje koszty to paliwo, ubezpieczenie i coroczne przeglądy w ASO. Koszt takiego rocznego przeglądu to ok 2300zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
5 gwiazdek, zdecydowanie. Nie kupisz auta w tej cenie z silnikiem V6 i przy tym z takim spalaniem. Auto japońskie więc i jakość japońska, tu nie mam żadnych uwag.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oj tu muszę coś wpisać, ale spokojnie nie było źle. Auto miałem na gwarancji 5 letniej i przez ten okres było kilka napraw gwarancyjnych w ASO. Tu jest rubryka na drobiazgi... ze dwa razy padł silniczek sterowania klimatyzacją strona prawa / przód (wymiana na nowy). Był też wyciek jakiegoś oleju/płynu w układzie kierowniczym, właściwie podobno było to miejsce "zapocone/brudne", wymienili uszczelkę i było ok. Tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki... było coś co podobno zdarzyło się w ASO drugi raz. Po 3 latach zrobił się mały luz w układzie kierowniczym, jak się kręciło na parkingu lewo-prawo to było słuchać delikatne stukanie. Zgłosiłem usterkę, wymienili cały element. Później przez resztę użytkowania było ok. Więcej usterek nie było, tylko jeździć :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 Hybrid 364KM 268kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti Q50 II Sedan Facelifting