Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti Q50 I

Aleksander, 9 lat temu
Silnik 3.5 Q50 Hybrid 364KM 268kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Infiniti Q50 I 3.5 Q50 Hybrid 364KM 268kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Opracowany przez inżynierów Infiniti sposób przenoszenia mocy z obu silników na koła i wzajemne uzupełnianie się obu napędów.
5,0
Całokształt
Auto pod wieloma względami wręcz doskonałe. Komfortowo zawieszone, ciche, niesamowicie dynamiczne i o dziwo oszczędne. To auto to jakby dwa pojazdy w jednym. Gdy masz ochotę jeździć ekologicznie i oszczędzać paliwo wystarczy przełączyć się w tryb EKO i delikatnie obsługiwać się z pedałem przyśpieszenia. Okresy jazdy na silniku elektrycznym są wtedy wydłużone a spalanie znacznie niższe. Gdy masz ochotę na jazdę sportową - auto daje niesamowitą frajdę z prowadzenia. Połączenie tych dwóch cech, które wydaje się bardzo trudne jest tym co uwodzi w Q50S Hybrid
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka moc silnika benzynowego uzupełniana wysokim momentem obrotowym silnika elektrycznego to "mieszanka wybuchowa". Jeśli nawet można znaleźć auta w tej klasie , których silniki benzynowe są mocniejsze to trudno znaleźć kombinację dwóch silników (benzyna + elektryk) dającą ponad 546 NM momentu obrotowego. Auto z tymi silnikami ma ciąg już od najniższych obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Mimo tego, iż automat zamontowany w Q50S nie jest dwusprzęgłowy to , spisuje się świetnie. Również bardzo sprawny jest tryb ręczny. Ponadto zastosowany system Adaptive Shift Control znakomicie reguluje współpracę obu silników ze skrzynią biegów.
5,0
Układ jezdny
Genialne prowadzenie auta w wyniku zastosowania sportowego zawieszenia i nisko-profilowych opon. Dopełnieniem i niepotykanym w innych autach jest adaptacyjny układ kierowniczy. Mnie osobiście bardzo odpowiada. Trzeba trochę pojeździć aby docenić jego zalety.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest dość twardo zawieszone, jednakże przy tym bardzo komfortowe. Bardzo wygodne fotele i wyciszenie wnętrza to zalety wpływające na ogólny komfort
4,0
Ergonomia
Nic do zarzucenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wysoki poziom. Standard w tej klasie pojazdów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto z zewnątrz jest bardzo okazałe. W środku mogło by być trochę więcej miejsca, szczególnie na tylnych siedzeniach. Z powodu umieszczenia baterii za drugim rzędem siedzeń ograniczona jest ładowność bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Ruszanie na silniku elektryczny to "poezja". Nie słychać dosłownie nic. Do prędkości 120-140 przy spokojnym przyśpieszaniu silnik benzynowy jest w środku prawie niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów na poziomie średniej w tej klasie pojazdów. Ubezpieczenie również. Dość wysoki koszt wymian opon ze względu na niski profil i zalecany przez producenta typ RFT. Trudno ocenić cenę kosztu wymiany baterii. Badania prowadzone przez Toyotę wykazują, iż tylko 2% baterii montowanych w Priusie musiało być wymienionych po 10 latach eksploatacji. Liczę, iż z racji innej technologii zastosowanych ogniw okres ten będzie jeszcze dłuższy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim skromny zdaniem na dzień dzisiejszy jeśli jest się kierowcą oczekującym od pojazdu dreszczyku emocji, wysokiego komfortu i jakości wykonania oraz nietuzinkowego wyglądu to Infiniti Q50S Hybrid ma to wszystko za umiarkowaną cenę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 Q50 Hybrid 364KM 268kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti Q50 I