Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti Q50 I

OIK, 4 lata temu
Silnik 2.2d 170KM 125kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Infiniti Q50 I 2.2d 170KM 125kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie wyło
5,0
Całokształt
Fajny samochód za rozsądne pieniądze w tym momencie. Dalej nowoczesny i oryginalny wygląd. Przestronniejszy od konkurencji. Piękne wnętrze. I nie jest oklepany jak niemieckie auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika bardzo dobra. Najlepiej pracuj przy wyższych prędkościach. Stworzony na autostrady. Na niskich obrotach kultura pracy gorsza od TDI i HDI oraz bardziej wyczuwalne wibracje. Jest to jednostka Mercedesa OM651 po poprawkach z poprawionymi wtryskami. Na wszystkich elementach, przewodach, wszystkim są oznaczenia Mercedesa. Najpewniej wyprodukowany w Mercu i przysłany gotowiec do Japonii. Dzięki temu dostępność filtrów, części bardzo duża i dużo mechaników tę jednostkę dobrze zna. Silnik na łańcuchu rozrządu.
3,0
Skrzynia biegów
Manualna. ta sama do w mercedesach. Długa. Przy 170km/h mam ok 2500 obrotów. Biegi wchodzą bez problemu, nawet w czasie mrozu ale w Fordzie Mondeo MK5 skrzynia dużo przyjemniejsza.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie stabilne. Raczej twardsze. Układ kierowniczy w mojej wersji standardowy hydrauliczny, ze zmienną siłą wspomagania- działa super. Precyzyjnie, pewnie. Duży kąt skrętu. Po zmianie trybu jazdy na sport cięższy fajnie stabilizuje przy dużych prędkościach. Napęd na tył przy silniku diesla ciężko wyprowadzić go z równowagi.
5,0
Karoseria
Wygląd sztos. Długa maska. Piękne przetłoczenia po bokach. Ekstra widok tylnego nadkola w lusterkach. Czuć że to auto premium. Wykończenie, chromy, listwy, progi. Wszystko na wysokim poziomie. Tylne drzwi duże z dużym oknem i wysoką linią dachu- bardzo ułatwia to wkładanie dziecka do fotelika. Pod spodem masywne podwozie, dużo osłon porządnie zamocowanych. Z minusów podnoszenie tylnej klapy. Siłowniki nie pomagają. Karoseria bez ocynku. Na szczęście u mnie bez śladów korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam porównanie z konkurencją i w Q50 jest najlepiej. Duże przeszklenia, widać wszystko doskonale. Linia maski nisko, Szyba przednia blisko jak w BMW 3 ale większa, Lusterka boczne prefekt. Manewrowanie łatwe. Kamera bez zarzutu. Filmu na wesele nią nie nakręcimy ale widać wszystko w każdym świetle. Minus taki że jeżeli zaraz po odpaleniu wrzucimy wsteczny to nie wyświetlają mi się linie prowadzące w kamerze. Ale to może przypadłość mojego egzemplarza.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze. pozycja za kierownicą jak należy. kierownica fajnie leży w dłoniach, skóra dobrej jakości, wykonanie guzików na kierownicy,ich rozmieszczenie, intuicyjność wzorowe. Liczniki dobre. Ale nie wyglądają jakość super nowocześnie, dużo opcji dostosowania wyświetlacza między zegarami. Schowki duże dobre wykończone. Fotele podstawowe dobre, fotel kierowcy twardy na siedzisku po lewej. Dwa ekrany, pełna dowolność w sterowaniu, wszystko dotykowe, pokrętło, kierownica, fizyczne guziki do radia i klimy. prawie wszystko można włączyć na 3 sposoby. Nagłośnienie podstawowe bardzo dobre. Łączenie z androidem idealne. System sterowania i rozrywki jest najlepszy. Podświetlenie kabiny nie przystoi klasie premium. Zdecydowanie można było dać podświetlenie nóg, ambient, czerwone obrysówki drzwi. Po wymianie na ledowe żaróweczki jest przynajmniej jasno. Generalnie wnętrze wykonane i wyglądające super. Minus za brak guzika na tylnej klapie do otwierania bagażnika. Jest w środku i na pilocie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi i nie szumi przy tym nadmiernie. Idiotyzm to ogrzewania lusterek dopiero jak się włączy podgrzewanie tylnej szyby. W audi to się dzieje automatycznie. Szyby mają jakiś filtr UV i auto nie nagrzewa się w lecie jak moje poprzednie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa w klasie. Z przodu super, z tyłu jeszcze lepiej. Bagażnik średni. z małą ilością schowków i z bardzo płytkim miejscem na zapas. Nie przemyślane.
3,0
Wyciszenie
Z drogi dobrze, zawieszenie nie słyszalne, ale silnik słychać na postoju i to wkurza. Niby tyle samo decybeli w pomiarze z Mondeo i A6 dieslami ale klekocze jak Lanz Buldog. Im szybciej się kręci tym lepiej brzmi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dostępność części pełna, standardowe eksploatacyjne przeciętnie drogie/tanie, Ostatnio dużo części zamiennych z aut używanych
5,0
Stosunek jakość/cena
Używka tańsza niż Audi, Merc, BMW a w mojej ocenie auto świeże, fajne i wyróżniające się.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem 2 właścicielem. U mnie nic. U pierwszego 1x łożysko koła przedniego i 1x czujnik ABS koła tylnego. Nic poza tym przez 91 tyś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2d 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti Q50 I