Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti Q30

artur_brzeczkowski, 6 lat temu
Silnik 2.2D 170KM 125kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Infiniti Q30 2.2D 170KM 125kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe, stabilne...
4,0
Całokształt
Świetne auto, bardzo wygodne mimo, że to wersja Q30S czyli sport z utwardzonym zawieszeniem - wcześniejsze moje samochody były bardziej twarde. Samochód bardzo dobrze wykonany, materiały świetnej jakości, dobrze wyciszony. Prowadzenie pewne, w zakrętach auto jest jak przyspawane do drogi. Sylwetka wyróżniająca się na drodze, bardzo dynamiczna i pięknie poprowadzona linia boczna. Fantastyczne felgi :).
Wrażenia
4,0
Silnik
Na mój gust twórcy powinni wyciągnąć z tego silnika więcej: z 2,2 pojemności tylko 170KM / 350 Nm, ale mimo tego silnik jest bardzo sprawny, elastyczny i dynamiczny. W trasie przy prędkości 120 Km/h pali ok. 6l, powyżej 160Km/h ok. 7-8l. W mieście w korkach potrafi dojść do 9l, jednak średnio od początku trasa/miasto spalił poniżej 8l, wyłącznie w mieście ale przy przebiegach bez korków auto spala ok. 7,5l. Mam porównanie do 1,6 benzyny: auto jest zaskakująco dynamiczne ale średnie spalanie w mieście to blisko 10l. W korkach spala nawet 14l, ale już w jeździe mocno eko - schodzi do 8.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, nie tak szybka jak np. w Alfa Romeo Giulietta, ale nie czuć dyskomfortu. Z silnikiem 2,2 nieźle współpracuje, dodatkowe łopatki przy kierownicy pozwalają przejść w każdym momencie w tryb manualny. W trybie sport kierownica się delikatnie usztywnia, przełączanie biegów jest odczuwalnie szybsze, lekko przeciąga biegi i auto staje się bardziej agresywne. Silnik 1,6 najlepiej pracuje w manualu, w trybie sport - skrzynia reaguje za wolno i wyje, w eko jeździ się w miarę ok. Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik diesla lub najmocniejsza benzyna.
4,0
Układ jezdny
Świetny, dla mnie twardość zawieszenia jest idealna, auto fantastycznie trzyma się drogi i prowadzi jak po sznurku. Układ AWD ma w tym swój niewątpliwy udział.
5,0
Karoseria
Bardzo ładna linia, auto bardzo zgrabne, wyróżniające się, agresywna sylwetka i całkiem pakowny bagażnik (430l)
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu widoczność bardzo dobra, tylne słupki są bardzo szerokie - widoczność wręcz szczątkowa. Bez czujników się nie da, choćby dla bezpieczeństwa pieszych :). Mam wyłącznie tylne czujniki i w sumie to wystarczy ale po teście auta z kamerą - chętnie bym je dodał do wyposażenia. Wersja Sport ma ciut bardziej ograniczoną widoczność do tyłu ze względu na inne siedziska i zintegrowane zagłówki.
4,0
Ergonomia
ok, choć trzeba się przyzwyczaić do układu zapożyczonego z Mercedesa. Lubię mnogość opcji więc mi to nie przeszkadza, ale wiele osób może się pogubić aby cokolwiek znaleźć. Szkoda, że nie ma sensownego połączenia funkcji przycisków na kierownicy z tym co widzimy na wyświetlaczu - 7 calowym. Czasami naturalnie chce się lewymi przyciskami zmienić stację a tu zonk bo zmiana dotyczy ustawień ale na wyświetlaczu między zegarami. Dobrym rozwiązaniem jest za to gałka i przyciski funkcyjne w środkowej części kokpitu - po nauczeniu się można szybko zmieniać i wybierać funkcje: nawigacja, telefon, radio, nośniki itp. System Bose jest doskonały - gra fantastycznie, gorąco polecam. Świetne są przednie fotele, bardzo wygodne na dłuższą trasę. Regulacja fotela kierowcy: szeroki zakres, pasażera praktycznie podstawowy - dziwne, bo brakuje możliwości podniesienia lub obniżenia fotela pasażera (wersja bez elektrycznych ustawień - z elektrycznym pakietem - oba fotele można dowolnie ustawić i zapamiętać) Wykończenie bardzo dobre, materiały świetne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, wentylacja chodzi dość cicho. Nie przeszkadza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer - bardzo ok, pasażerowie na tylnej kanapie - do 1,80 m ok powyżej mogą mieć kłopoty. Nie jest jednak tak źle :). Bagażnik całkiem spory i ustawny - 430l. Duże torby można spokojnie pakować.
5,0
Wyciszenie
Cicho, w mieście przy prędkościach do 60 km - cisza...powyżej słychać delikatny szum, Na autostradzie powyżej 160 km robi się dopiero głośniej i chyba jest to wina uszczelek drzwi lub runflatów - w wersji ze zwykłymi oponami jest chyba delikatnie ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie zakupu jaką dostałem - bardzo dobry stosunek ceny do jakości, gdybym miał kupować auto bez rabatu, który otrzymałem - na pewno kupiłbym inne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, choć tu muszę wspomnieć o spasowaniu - generalnie wszystko jest bardzo ładnie spasowane w kabinie ale np. od strony pasażera - w bocznej części deski rozdzielczej - jest źle spasowana zaślepka - normalnie nie widać tego tylko po otwarciu drzwi. Drobiazg ale auto kosztuje swoje więc tego typu przypadków nawet drobnych być nie powinno. Okazało się, że wystarczyło mocniej wcisnąć zaślepkę i po sprawie ale...tu chodzi o montaż, ktoś przecież sprawdza te auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2D 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti Q30