mam wrażenie, jakby ktoś uszył "samochód na miarę".
Uwaga - dodając opinię w systemie autocentrum nie ma możliwości wpisania prawidłowego oznaczenia silnika - w tym aucie jest silnik o poj. 3,7 litra i mocy 320 koni, a system narzuca oznaczenie 3,5 l 306 KM
Wrażenia
5,0
Silnik
3.7 litra pojemności, 320 koni bez turbiny, V6 z pięknym brzmieniem - kręci się do ponad 7 tysięcy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to klasyczny automat z 7 biegami, łopatkami przy kierownicy - w normalnym trybie działa bardzo w porządku, natomiast ręczne sterowanie łopatkami działa z lekkim opóźnieniem
5,0
Układ jezdny
idealne połączenie sportowych osiągów z komfortem limuzyny. Zawieszenie doskonale sobie radzi na szybkich zakrętach, a z drugiej strony można komfortowo podróżować na długich trasach. Układ kierowniczy precyzyjny
Komfort
4,0
Widoczność
jest ok, ale trzeba pamiętać, że to sedan - z widocznością do tyłu jest słabiej niż np w kombi z pionową tylną szybą
5,0
Ergonomia
począwszy od kluczowych elementów - jak np bardzo wygodne fotele, z których nie chce się wysiadać, po detale jak np przycisk do wyłączania ESP, który jest pod ręką i jednym naciśnięciem dezaktywuje się ten system - wszystko jest tam gdzie trzeba i takie, jak trzeba
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik benzynowy o dużej pojemności pozwala szybko nagrzać wnętrze. Klima działa ok, z tyłu są nawiewy na tylną kanapę - bez zarzutu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochów jest w mojej ocenie "zawieszony" pomiędzy wielkością BMW3/AudiA4 a BMW5/AudiA6 - dla mnie to jest dokładnie to, czego potrzebuję. Miejsca wystarcza do komfortowego podróżowania 4 osobową rodziną, a z drugiej strony samochód nie jest zbyt duży, co ma wpływ na właściwości jezdne
5,0
Wyciszenie
jadąc spokojnie można w ciszy podróżować autostradą np 180km/h. Z drugiej strony jak się wkręci silnik na obroty słychać fajne V6
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
taki silnik musi swoje wypić, ale np na trasie przy prędkości ok 150 km/h to będzie ok 9l/100 km, więc w mojej ocenie jest ok. Części są drogie, ale z drugiej strony auto się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
jeden z kierowców rajdowych testując ten model na torze z Poznaniu, w znanym telewizyjnym programie motoryzacyjnym podsumował, że aby mieć inne auto, które tak jeździ trzeba by kupić BMW serii 3, ale za cenę o 100 tys. wyższą - ja też to tak oceniam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne elementy z zawieszenia do wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 306KM 225kW
[l/100km]