Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti FX I

gyrzkeb, 13 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V RWD 283KM 208kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Infiniti FX I 3.5 i V6 24V RWD 283KM 208kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Musze przyznać, że chorowałem na ten samochód kiedy jeszcze moglem tylko śnic o nim ze względów finansowych. Kiedy wreszcie sen sie ziścił, nie zamieniłbym go na żaden inny. Mam nadzieję, że bedzie mi służył przynajmniej przez następne 4 lata, a potem rozejrze sie za jego młodszym bratem. Jest to niesamowicie piękna, niezawodna i dopracowana marka na ktorej produkcji nie oszczędzano. Nie należy do tanich ale 5 letni, dobrze zachowany egzemplarz jest wg, mnie pewniejszy niż nowy model Audi czy VW. Polecam wszystkim, którzy wiedzą na czym polega japońska jakość.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cudo na kołach, silnik ryczy jak oszalały kiedy mocniej sie wciśnie. Ogromna satysfakcja podczas pokonywania kolejnych kilometrow. Wysoki moment obrotowy i dobre przyspieszenie są główną zaletą.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat sprawuje sie bez zarzutów, czasami mógłby sie pośpieszyć ale to nie typowy sportowiec. Ogólnie skrzynia bardzo żywotna i niezawodna.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, zawieszenie klasy premium-sport. Doskonale trzyma sie jezdni, lekko twardawe, dlatego niezupelnie nadaje sie w teren. Na twardej nawierzchni jak znalazł.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki ale nie przeszkadzają bardzo. Seryjna kamera cofania bardzo ułatwia parkowanie. Ogólnie na 4.
5,0
Ergonomia
Nie ma sie do czego przyczepić, wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Dobrze funkcjonujący panel sterowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo szybko. Mimo dość dużego wnętrza nie napotyka problemów z chłodzeniem w upalne dni (40 C). Bardzo efektywna kilmatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to największy środek jakiego możnaby sie spodziewać po wielkości auta ale nikt nie może na niego narzekać. Miejsca pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Nie jest to cichutki, grzeczny samochod. Kiedy jedziesz delikatnie obchodzi sie bez zbędnych, męczących dźwięków. Kiedy wciśniesz pedał gazu to budzi sie w nim tygrys:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duzo zależy od stylu jazdy. Mój rekord w trasie (1200 km przy prędkości 100-130 km/h) to 9,6 litra na 100. Miasto, średnie korki ok 14-15. Średnie spalanie z przejechanych 8 tysięcy km to 11.5 litra, połowa to miasto, połowa trasa. Uważam, że jak na potencjał silnika i mase samochodu to bardzo przyzwoity wynik. Benzyna-tylko 98 lub premium.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli dobrze poszukać można trafic prawdziwą okazję. Jakość wysoka, cena średnia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma czego komentowac bo ten model należy do jednych z najmniej awaryjnych na świecie w swojej klasie. Ceny części wysokie ale rzadkość ich wymiany rozwiązuje ten problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To samo co powyżej, auto nie ma w zasadzie słabych cech. Przydałyby sie żywotniejsze hamulce ale te zużywają sie szybko tylko przy bardzo agresywnej jeździe, przy hamowaniu silnikiem i normalnym użytkowaniu nic sie nie dzieje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Infiniti FX I 3.5 i V6 24V RWD 283KM 208kW
Średni koszt przejechania 100 km
16,00 zł
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Infiniti FX I