Układ hamulcowy
: TYLKO ORYGINALNE ZESTAWY HAMULCOWE DAJĄ RADĘ
4,0
Całokształt
Bardzo wysoka jakość wykonania. Puki co brak usterek. Silnik wystarczający do tego modelu, jednak mogłoby być z 20 koni więcej. Na szczęście nadrabia momentem obrotowym. Nadal pięknie wygląda i przykuwa spojrzenia. Wnętrze nieco ciasne, jednak każdy może przed zakupem wsiąść i szybko zweryfikować czy mu wystarczy tyle ile oferuje EX. Jeśli to zaakceptujesz to nic w tym aucie w późniejszym czasie nie rozczaruje. Prowadzenie jest doskonałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy mogłoby być nieco więcej. W żadnym wypadku jej nie brakuje do bardzo sprawnego przemieszczania się, ale takie wnioski jednak zawsze się wyciąga po paru latach jeżdżenia samochodem. Spory moment daje poczucie dużej dynamiki.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem za późno orientuje się, że chcesz ruszyć. Za wysokie obroty przy prędkości 50-60, mogłaby wrzucać wyższy bieg. Reszta super
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie jest doskonałe. Auta takie jak Volvo XC60 (też posiadam więc wiem co piszę) czy VW Tiguan to przepaść na korzyść Infiniti. Jedynie X3 można porównywać pod tym względem z Infiniti. Jest tak za sprawą świetnego 4x4 z dołączanym przodem, wielowachaczem z tyłu i dwu wachaczem z przodu.
5,0
Karoseria
Piękna linia. Lakier zabezpieczony fabrycznie żywicą, Samochód ma 4,5 roku a rysek prawe nie ma. Takie zabezpieczenie też stosuje Lexus... ale tylko za klamkami, a tu mamy cały lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest kamera są czujniki z przodu i z tyłu. Pieszych widać. Szybki dość małe, ale za to jak samochód wygląda...
4,0
Ergonomia
Myślę, że pokrętło przy ekranie jest nie najlepszym rozwiązaniem lepiej byłoby je mieć przy podłokietniku prawej ręki, tak jak to się aktualnie projektuje. Reszta bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi. Grzeje wolniej, ale to diesel.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super z tyłu już dość ciasno. Bagażnik dość mały, ale cztery walizki wchodzą. Dla wypraw nad jezioro na dwa tygodnie stanowczo za mało miejsca. Na lotnisko w 4 osoby z walizkami jest ok.
5,0
Wyciszenie
Diesel przenosi trochę wibracji bo to diesel, ale tylko w czasie postoju. A tak cisza przy każdej prędkości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO kosztują swoje i tak musi być w tej klasie. Nie ma zamienników prawie niczego, więc jesteśmy skazani na ASO. Raz kupiłem tarcze zamienniki i się zaraz powyginały. Dobrze, że się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Marka bardzo się stara, bo zdobywa rynek. Nie widać oszczędności podczas projektowania. Za to w dzisiejszym BMW jest ich cała masa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Końcówki drążków. A tak to tylko eksploatacja. Końcówki uległy uszkodzeniu z powodu wykrzywionych tarcza (zamienniki)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0d V6 238KM 175kW
[l/100km]