Hyundai tym autem udowodnił, że jest w stanie podnieść poprzeczkę wyżej od Camry. Europejscy producenci aut tej klasy i przedziału cenowego mogą tylko pozazdrościć bezawaryjności, odporności na urzyszkodnika :-), wyposażenia i jakości materiałów. Tapicerka w moim samochodzie (16 lat, 330 tyś. przebiegu) wygląda lepiej niż w 5-6 letnich autach innych producentów a oglądam po kilka dziennie, bo je naprawiam. Jedynym mankamentem tego modelu jest autoryzowany serwis Hyundaia. Żenua.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik najprawdopodobniej od Mitsubishi Sigma (w serwisie nie sposób się dowiedzieć ale wszystko na to wskazuje). Właściwie nie ma o czym pisać poza tym że wyważenie znakomite, rwie jak oszalały i pięknie brzmi na wysokich obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Jak wyżej Mitsubishi Sigma się kłania. DSG to to nie jest pod każdym względem tzn. przełączanie biegów jest bardziej komfortowe niż sportowe ale też ogląda serwis tylko przy wymianie oleju i już.
4,0
Układ jezdny
Nie mam się do czego przyczepić ale szału nie ma, szczególnie w ciasnych skrętach przy większej prędkości lub na długich łukach auto jest niegrzeczne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze. Przy precyzyjnym parkowaniu pomagają, automatycznie opuszczające się po włączeniu wstecznego, lusterka boczne. Jak ktoś ma kłopoty z oceną odległości wystarczy zamontować odpowiednią elektronikę.
4,0
Ergonomia
Tutaj zawsze mogłoby być lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dosyć szybko, ale bez rewelacji. Klimatyzacja od 4 lat nieuzupełniana nadal chłodzi bardzo dobrze. Należy tylko ozonować co 3-4 miesiące i wymieniać filtr kabinowy przy tej okazji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuuuużo miejsca z przodu i z tyłu. I w bagażniku.
5,0
Wyciszenie
Na początku użytkowania zdarzyło mi się kilkakrotnie przekręcić stacyjkę podczas pracy silnika. Na wolnych obrotach nie słychać pracy motoru a i wibracji też nie ma. Jedynym sposobem sprawdzenia czy silnik działa jest zerknąć na obrotomierz. Przy prędkości 150-160 km/h można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1600 kg + 4 osoby z włączoną klimą, 192 KM pod maską skrzynia automatyczna, do pracy przez caluśką Warszawę z północy na południe (38 km x 2) w komforcie i bezpiecznie. 12,5 do 12,8 litra Pb i 15 do 16 litrów gazu (według aktualnych cen to ok. 30 zł za 100 km). Poproszę o konkurenta.
Wahacz, przód 120-130 zł (oryginalny Hyundaia nie z ASO).
Końcówki drążków 40-70 zł.
Lusterko zewnętrzne 2570 zł (tylko ASO). :-)
Kołpaki do oryginalnych felg, komplet 960 zł (tylko ASO). :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie bomba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulator napięcia w alternatorze 2 razy, plastikowy element mocujący linkę podnoszenia szyb z tyłu (o dziwo nie szyb z przodu, które są dziesięć razy częściej używane).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
?
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 192KM 141kW
[l/100km]