Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson IV SUV

Michał, 1 miesiąc temu
Silnik 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Auto nie jest złe. Sklasyfikował bym je jako auto na jazdy z przedmieść lub wsi do miasta i na małe wycieczki. Dla kogoś kto jeździ naprawdę dużo i korzysta z dróg szybkiego ruchu nie polecam. Auto jest męczące dla kierowcy. Tryby jazdy ECO, Normal i Sport są dostępne ale na ECO reakcja na gaz jest bardzo słaba, w lato wygasza sprężarkę klimy w trybie żeglowania więc bezużyteczna opcja. Niestety domyślnie zawsze odpala go na ECO więc po uruchomieniu pełna "procedura startowa" - zmiana trybu, wyłaczenie asystenta pasa ruchu i dopiero można ruszać.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dla jazdy w strefach od 50 km/h do 90 km/h użytkownik będzie zadowolony. Dla mnie jest za mało mocy w tym samochodzie, ciężko się zbiera do szybszego gwałtownego manewru. Bardzo dużo według mnie pali. Autostrada na aktywnym tempomacie 140-150 km/h średnie spalanie około 13 l/100 km
2,0
Skrzynia biegów
Duże opóźnienia przy dodawaniu gazu, często nie dobiera odpowiednio biegu do sytuacji.
3,0
Układ jezdny
Na łukach auto nie jest wystarczająco stabilne, łatwo poddaje się silniejszym podmuchom wiatru. Nierówności wybiera całkiem nieźle.
3,0
Karoseria
Bardzo łatwo przyjmuje jakiekolwiek rysy z gałęzi itp. Delikatna powłoka lakiernicza i mało odporna. Przez konstrukcję tylnej klapy nie liczcie na to, że myjnia automatyczna domyje górną część szyby.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez uwag. Nie miałem nigdy problemu z wyczuciem tego samochodu. Pomaga to w manewrowaniu w mieście.
4,0
Ergonomia
Zdecydowanie bardziej standardowe przyciski na panelu w koło ekranu niż dotykowe punkty. Lokalizacja ładowarki indukcyjnej utrudnia włożenie/wyciągnięcia telefonu przez dźwignię zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag - zdecydowanie lepsze do obsługi klimatyzacji byłyby standardowe przyciski, bo przez przypadkowe doktnięcia panelu można łatwo zmienić ustawienia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco i komfortowo. Jestem postawnym mężczyzną więc potrzebuje więcej miejsca z przodu. Pasażer za mną ma wystarczającą ilość miejsca i nie narzekał.
3,0
Wyciszenie
Do 90-100 km/h jest ok. Niestety na drogi ekspresowe i autostrady i prędkości 120 km/h i wyżej auto już męczy. Jazda 3-4 godziny ciągiem na drodze szybkiego ruchu jest męcząca i uciążliwa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód w leasingu więc koszty serwisu nie dotyczą mnie bezpośrednio.
3,0
Stosunek jakość/cena
Porównując cenę zakupu do użytkowania auta, nie zapłaciłbym z własnej kieszeni za to auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek w tej kategorii. Niestety ASO nie aktualizuje na bieżąco oprogramowania multimediów i dopóki sam nie znalazłem co jest przyczyną brak Android Auto na cały wyświetlacz czyli nieaktualny soft.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 100000 km zaczęly pojawiać się wibracje z układu napędowego przy przyśpieszaniu czy ruszaniu z miejsca. Dopiero za 3 razem w serwisie ASO udało się zdiagnozować, że sprzęgło jest do wymiany. Dwukrotnie w ramach gwarancji był wymieniany zawór EGR (30000 km i 105000 km)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson IV SUV