Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson IV SUV HEV

Leon, 8 miesięcy temu
Silnik 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Tucson IV SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sumarycznie pozytywnie zaskoczyła mnie dynamika samochodu, ale punktem odniesienia jest stara Toyota ...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Szumy , gwizdy i stukania jak w blaszanym Żuku
3,0
Całokształt
Akustyka pojazdu nie pozwala mi dać więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Troszkę głośny w wyższych obrotach , ale nie ma co się czepiać. Jakby skrzynia pracowała szybciej to na 100% nie byłoby rzadziej głośno. No i opóźnienie na pedał gazu troszkę za duże - trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Skrzynia biegów
Dość wolna zmiana biegów , troszkę ratuje tryb "SPORT" ale nie urywa
4,0
Układ jezdny
Uznałbym go za dość sztywny (nie pływamy jak w łódce) , ale jednocześnie bardziej twardy (czuć w nim prawie każde nierówności i przenoszą się one na karoserię i do kabiny auta)
4,0
Karoseria
Dobrze spasowana z małymi nieciągłościami - ale w tej klasie pojazdów nie ma co wymagać więcej.
Komfort
4,0
Widoczność
Kamery 360 robią robotę (dopóki się nie zabrudzą), widok w lusterku wstecznym dobry, ale wycieraczka jest na granicy żartu. Trzeba uważać na słupek A od kierowcy - czasami zasłania np. pieszego.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całościowo OK. Podgrzewanie kierownicy nie pełne - tam gdzie są "aluminiowe" wstawki nie grzeje już tak dobrze (raczej mam wrażenie, że w ogóle - obręcz jest gorąca , a toto ciągle zimne)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest źle - no może mogłoby być więcej schowków czy większe wnęki w drzwiach , a wnęki po obu stronach tunelu środkowego wyprofilowane inaczej bo przy gwałtownym hamowaniu cała zawartość ląduje na dywanikach. Fotele (skórzane) troszkę bardziej miękkie (przytulniejsze) i lepiej trzymające w zakrętach.
1,0
Wyciszenie
Czytam w różnych opiniach, że wyciszony dość dobrze, ale irytujące są świsty w drzwiach (oknach) , szumy na relingach dachowych (najczęściej przy bocznych wiatrach), brak wyciszenia podłogi bagażnika (?!), wyciszenie nadkoli i podłogi nie do zniesienia (oczywiście mówimy tu o pogodzie gdy pada deszcz/mokra jezdnia lub jest plucha - widziałem jak fabrycznie wyciszone są przednie nadkola - to raczej zakrawa na żart. Dach nie jest wyciszony w ogóle i mam pewne wątpliwości co do "akustyki" przedniej szyby - nawet drobny deszcz na niej słychać jakby stukał w nią drobny żwir (?). Oczywiście ważny jest w tej ocenie punkt odniesienia : Toyota (wyposażenie standard rok 2013).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dopiero kilkanaście tysi na liczniku , ale koszty utrzymania samochodu jak na razie są raczej lekko powyżej OK.
2,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym nawet 5 , ale od nowości walczę w serwisie z wyciszeniem mojego samochodu - nie chcą się podjąć i jako jedyni nic nie słyszą (hahahahaha) bo tak wygodniej. I tylko z tego względu nie kupiłbym go ponownie !!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko mówić o awaryjności w nowym samochodzie. Jakieś drobiazgi naprawiane/regulowane na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszy problem jaki mam to wyciszenie samochodu - innych nie stwierdzam

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson IV SUV HEV