Silnik
: Sumarycznie pozytywnie zaskoczyła mnie dynamika samochodu, ale punktem odniesienia jest stara Toyota ...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Szumy , gwizdy i stukania jak w blaszanym Żuku
3,0
Całokształt
Akustyka pojazdu nie pozwala mi dać więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Troszkę głośny w wyższych obrotach , ale nie ma co się czepiać. Jakby skrzynia pracowała szybciej to na 100% nie byłoby rzadziej głośno. No i opóźnienie na pedał gazu troszkę za duże - trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Skrzynia biegów
Dość wolna zmiana biegów , troszkę ratuje tryb "SPORT" ale nie urywa
4,0
Układ jezdny
Uznałbym go za dość sztywny (nie pływamy jak w łódce) , ale jednocześnie bardziej twardy (czuć w nim prawie każde nierówności i przenoszą się one na karoserię i do kabiny auta)
4,0
Karoseria
Dobrze spasowana z małymi nieciągłościami - ale w tej klasie pojazdów nie ma co wymagać więcej.
Komfort
4,0
Widoczność
Kamery 360 robią robotę (dopóki się nie zabrudzą), widok w lusterku wstecznym dobry, ale wycieraczka jest na granicy żartu. Trzeba uważać na słupek A od kierowcy - czasami zasłania np. pieszego.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całościowo OK. Podgrzewanie kierownicy nie pełne - tam gdzie są "aluminiowe" wstawki nie grzeje już tak dobrze (raczej mam wrażenie, że w ogóle - obręcz jest gorąca , a toto ciągle zimne)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest źle - no może mogłoby być więcej schowków czy większe wnęki w drzwiach , a wnęki po obu stronach tunelu środkowego wyprofilowane inaczej bo przy gwałtownym hamowaniu cała zawartość ląduje na dywanikach. Fotele (skórzane) troszkę bardziej miękkie (przytulniejsze) i lepiej trzymające w zakrętach.
1,0
Wyciszenie
Czytam w różnych opiniach, że wyciszony dość dobrze, ale irytujące są świsty w drzwiach (oknach) , szumy na relingach dachowych (najczęściej przy bocznych wiatrach), brak wyciszenia podłogi bagażnika (?!), wyciszenie nadkoli i podłogi nie do zniesienia (oczywiście mówimy tu o pogodzie gdy pada deszcz/mokra jezdnia lub jest plucha - widziałem jak fabrycznie wyciszone są przednie nadkola - to raczej zakrawa na żart. Dach nie jest wyciszony w ogóle i mam pewne wątpliwości co do "akustyki" przedniej szyby - nawet drobny deszcz na niej słychać jakby stukał w nią drobny żwir (?). Oczywiście ważny jest w tej ocenie punkt odniesienia : Toyota (wyposażenie standard rok 2013).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dopiero kilkanaście tysi na liczniku , ale koszty utrzymania samochodu jak na razie są raczej lekko powyżej OK.
2,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym nawet 5 , ale od nowości walczę w serwisie z wyciszeniem mojego samochodu - nie chcą się podjąć i jako jedyni nic nie słyszą (hahahahaha) bo tak wygodniej. I tylko z tego względu nie kupiłbym go ponownie !!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko mówić o awaryjności w nowym samochodzie. Jakieś drobiazgi naprawiane/regulowane na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszy problem jaki mam to wyciszenie samochodu - innych nie stwierdzam
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
[l/100km]