Jestem bardzo zadowolony z pojazdu, rewelacyjny układ hybrydowy dające duże oszczędności w codziennym użytkowaniu głównie w trasie (co nie jest tak oczywiste w przypadku hybrydy). Na pochwałę zasługuje skrzynia biegów. Hyundai nie zastosował skrzyni CVT, tylko 6 stopniowy automat, który radzi sobie perfekcyjnie. Prowadzi się pewnie, stabilnie, bezpiecznie. To pierwsza "hybryda" która nie wyje mi podczas przyspieszania!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, elastyczny, nie brakuje mu mocy, wyprzedzanie stwarza komfort i poczucie bezpieczeństwa.
5,0
Skrzynia biegów
Uważam że zastosowany tu automat doskonale dogaduje się z silnikiem/układem hybrydowym, Brak uwag.
5,0
Układ jezdny
Jadąc Tucsonem mam skojarzenia z precyzją prowadzenia współczesnych pojazdów marki BMW. Hyundai poczynił nieopisany postęp.
3,0
Karoseria
Specyficzna, nie każdemu przypadnie do gustu. To auto które kupujesz bardziej za to, że prowadzi się znakomicie i jest funkcjonalne oraz oszczędne, aniżeli obłędnie wygląda. Choć w tym roku wprowadzono także wersję stylizowaną "N", obejmuje tylko zewnętrze, jest jednak znacznie ładniejszy niż moje nadwozie...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, dodatkowym ułatwieniem są kamery przekazujące obraz "martwego pola" podczas manewrów zmiany pasa ruchu na ekran z prędkościomierzem, jest to ciekawy gadżet, pomocny.
4,0
Ergonomia
Brak uwag, auto rodzinne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne chłodzenie i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pełni wystarczająca, choć wbrew pozorom na tylnej kanapie przy przednim ustawieniu foteli pod osoby o wzroście +180 cm, nie ma nadmiernej ilości miejsca. Pasażerowie z tyłu mieszczą się, lecz nie mają dużego zapasu na kolana.
3,0
Wyciszenie
Moim zdaniem nie jest z tym najlepiej, przy prędkościach +110 zaczyna robić się głośno, słychać podmuchy wiatru przy słupkach A
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja, na trasie/drodze ekspresowej przy szybkiej dynamicznej jeździe spala 6-7 l. W mieście ok. 7,5
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tani, choć prowadzi się wyjątkowo pewnie, a kosztuje nie mało, nadal masz świadomość że jedziesz (jedynie) Hyundaiem... To raczej pojazd dla tych, którzy nie zwracają uwagi na markę. W tych pieniądzach można mieć "coś" premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nie dostrzegłem żadnych usterek. Natomiast za minus uznaje materiały wykończenia wnętrza, czasem skrzypią - głównie deska rozdzielcza/panel centralny. Swoją drogą jej design na zdjęciach wygląda obiecująco, w codziennym użytkowaniu, na żywo, piano black traci blask - wygląda tanio. Drzwi wykończone są przyjemną tkaniną, lecz pod nią są niestety raczej twarde materiały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
[l/100km]