Silnik
: świetny i mocny, w każdych warunkach gotowy zdecydowanie przyspieszyć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Niedokładna nawigacja "asystent pasa ruchu" działa sporadycznie
Inne
: fabryczny system audio (bez aktualizacji) zniechęca do słuchania muzyki
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód dla kierowcy i pasażerów z "nie popularnym" już silnikiem Diesla 2.0 (136KM). Nie potrzebuję 4x4 bo nie mieszkam w górach a do domu dojeżdżam "po asfalcie". Za zaoszczędzone (na braku dodatkowego napędu) pieniądze kupiłem sobie świetne łańcuchy Thule za 1200 PLN na wypad na narty i jeszcze "mi zostało w kieszeni parę tysięcy" :)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest naprawdę świetny : silny, cichy i wystarczająco dynamiczny do napędzania samochodu tak w mieście jak i na autostradzie. Właśnie wróciłem z Chorwacji i w 42 st. upałach motor spisywał się doskonale (także na górskich serpentynach). Podczas jazdy pod górę nigdy nie doznawałem odczucia że właśnie zbliża się kres jego możliwości.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji biegu, na którym właśnie jedziemy, albo na który chcielibyśmy przejść za chwilę. Skoki dźwigni są dość krótkie i pewne.
4,0
Układ jezdny
Jeżdżę na fabrycznych kołach 19" i początkowo miałem duże obawy o komfort. Jak się okazało nie było się czym martwić. Na złych nawierzchniach komfort z pewnością jest gorszy w stosunku do kół 17" , ale za to na lepszych nawierzchniach samochód prowadzi się bardzo pewnie i nie ma tendencji do uciekania z zakrętów tyłem albo przodem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach dobra i wystarczająca. Moim zdaniem komfort jazdy jest taki jak być powinien. Silnik jak na Diesla jest dość cichy i do 150 km/godz podczas rozmowy wewnątrz nie trzeba podnosić głosu. Fotele choć szerokie i słabo trzymające na zakrętach to po przejechaniu 850 km nie powodują bólu w plecach i problemów z wychodzeniem z samochodu !
Mój poprzedni Seat miał lepsze fotele (lepiej trzymały na zakrętach) ale z kolei w środku było samochodu dużo głośniej (1,9 TDI), a nadmierny hałas powodował szybsze zmęczenie.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku, przełączniki łatwe do obsługi. Przyciski pracują bardzo delikatnie i łatwo jest (kręcącemu się) pasażerowi przypadkowo włączyć np. ogrzewanie foteli, albo uaktywnić inną funkcję klimatyzacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w 42 st. upale Bośni i Hercegowiny spisywała się świetnie, do tego stopnia że moja córka siedząc na tylnej kanapie zakładała bluzę dresową, bo twierdziła iż jest jej za zimno !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca do komfortowej podróży. Fajne są pochylane oparcia tylnej kanapy, które sprzyjają odpoczynkowi (dzieci) podczas jazdy.
Bagażnik wystarczający ale zawsze można go powiększyć np. "boxem".
5,0
Wyciszenie
Zadowalające i nie można na nie narzekać nawet podróżując z prędkościami powyżej dozwolonych, na autostradach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok. (ale Seat 1,9 TDI palił mniej na 100 km). Zasięg Tucsona 2,0 jest jednak większy z uwagi na pojemniejszy zbiornik paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 14 tyś km - bez żadnych awarii.
Mam natomiast zastrzeżenia do fabrycznej nawigacji, która mimo aktualizacji oprogramowania Tom Tom (przed samym wyjazdem za granicę) nie była w stanie dorównać nawigacji w telefonie komórkowym (choć dostawca map w obu urządzeniach był ten sam !). System audio początkowo grał fatalnie, ale po uaktualnieniu parametry dźwięku wyraźnie się poprawiły, do tego stopnia że dałem sobie spokój z zaplanowaną "na po wakacjach" wymianą głośników oraz z zakupem dodatkowego wzmacniacza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 136KM 100kW
[l/100km]