Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV

urjacek, 7 lat temu
Silnik 2.0 CRDI 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Tucson III SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : świetny i mocny, w każdych warunkach gotowy zdecydowanie przyspieszyć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Niedokładna nawigacja "asystent pasa ruchu" działa sporadycznie
Inne : fabryczny system audio (bez aktualizacji) zniechęca do słuchania muzyki
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód dla kierowcy i pasażerów z "nie popularnym" już silnikiem Diesla 2.0 (136KM). Nie potrzebuję 4x4 bo nie mieszkam w górach a do domu dojeżdżam "po asfalcie". Za zaoszczędzone (na braku dodatkowego napędu) pieniądze kupiłem sobie świetne łańcuchy Thule za 1200 PLN na wypad na narty i jeszcze "mi zostało w kieszeni parę tysięcy" :)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest naprawdę świetny : silny, cichy i wystarczająco dynamiczny do napędzania samochodu tak w mieście jak i na autostradzie. Właśnie wróciłem z Chorwacji i w 42 st. upałach motor spisywał się doskonale (także na górskich serpentynach). Podczas jazdy pod górę nigdy nie doznawałem odczucia że właśnie zbliża się kres jego możliwości.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i nie ma problemu ze znalezieniem właściwej pozycji biegu, na którym właśnie jedziemy, albo na który chcielibyśmy przejść za chwilę. Skoki dźwigni są dość krótkie i pewne.
4,0
Układ jezdny
Jeżdżę na fabrycznych kołach 19" i początkowo miałem duże obawy o komfort. Jak się okazało nie było się czym martwić. Na złych nawierzchniach komfort z pewnością jest gorszy w stosunku do kół 17" , ale za to na lepszych nawierzchniach samochód prowadzi się bardzo pewnie i nie ma tendencji do uciekania z zakrętów tyłem albo przodem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach dobra i wystarczająca. Moim zdaniem komfort jazdy jest taki jak być powinien. Silnik jak na Diesla jest dość cichy i do 150 km/godz podczas rozmowy wewnątrz nie trzeba podnosić głosu. Fotele choć szerokie i słabo trzymające na zakrętach to po przejechaniu 850 km nie powodują bólu w plecach i problemów z wychodzeniem z samochodu ! Mój poprzedni Seat miał lepsze fotele (lepiej trzymały na zakrętach) ale z kolei w środku było samochodu dużo głośniej (1,9 TDI), a nadmierny hałas powodował szybsze zmęczenie.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku, przełączniki łatwe do obsługi. Przyciski pracują bardzo delikatnie i łatwo jest (kręcącemu się) pasażerowi przypadkowo włączyć np. ogrzewanie foteli, albo uaktywnić inną funkcję klimatyzacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w 42 st. upale Bośni i Hercegowiny spisywała się świetnie, do tego stopnia że moja córka siedząc na tylnej kanapie zakładała bluzę dresową, bo twierdziła iż jest jej za zimno !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca do komfortowej podróży. Fajne są pochylane oparcia tylnej kanapy, które sprzyjają odpoczynkowi (dzieci) podczas jazdy. Bagażnik wystarczający ale zawsze można go powiększyć np. "boxem".
5,0
Wyciszenie
Zadowalające i nie można na nie narzekać nawet podróżując z prędkościami powyżej dozwolonych, na autostradach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok. (ale Seat 1,9 TDI palił mniej na 100 km). Zasięg Tucsona 2,0 jest jednak większy z uwagi na pojemniejszy zbiornik paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 14 tyś km - bez żadnych awarii. Mam natomiast zastrzeżenia do fabrycznej nawigacji, która mimo aktualizacji oprogramowania Tom Tom (przed samym wyjazdem za granicę) nie była w stanie dorównać nawigacji w telefonie komórkowym (choć dostawca map w obu urządzeniach był ten sam !). System audio początkowo grał fatalnie, ale po uaktualnieniu parametry dźwięku wyraźnie się poprawiły, do tego stopnia że dałem sobie spokój z zaplanowaną "na po wakacjach" wymianą głośników oraz z zakupem dodatkowego wzmacniacza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 33

Hyundai Tucson III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Tucson III SUV