2.0CRDI 2WD Comfort, stylistycznie bardzo ładny, w środku dużo przestrzeni, ergonomiczny, zrobiony ze smaczkiem dla Europejczyka, prosty, b. dobrze wyposażony. Idealnie tłumi nierówności, lekko twardy przez co stabilny w zakrętach. Całkiem dynamiczny silnik. Mocne hamulce
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie mruczy, lekko się zbiera, nisko wysoki moment obrotowy, do 190 daje radę później powoliiiiiiii rozpędza auto dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, jedynka krótka, dwójka i trójka długie pozwalające na uzyskanie fajnego przyspieszenia.
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjnie tłumi nierówności na drodze, auto przy tym stabilne, kusi do szybkiej jazdy. Ciche
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo średnich wymiarów bardzo napompowane robiące wrażenie większego, widoczność mocno ograniczona do tyłu wskazane co najmniej czujniki parkowania. Widoczność do przodu ok, słupki pochylone i szerokie stąd częściowo ograniczona widoczność na boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu bez zbędnych wodotrysków i miliona przycisków. Dostęp do komputera na desce z kierownicy, funkcje niezbędne. Obsługa telefonu właściwa, komputer do pamięci ściąga wybierane połączenia z tel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik wolno się nagrzewa i szybko traci temperaturę na postoju przy mrozach poniżej -10 C. Wentylacja bardzo skuteczna, nawiewy na nogi pasażerów i górę, dwustrefowa. Obsługa prosta intuicyjna. Podgrzewane fotele i koło kierownicy nadrabiają przez pierwsze kilometry.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj Tucson bije na głowę całą konkurencję wystarczy zobaczyć środek i wyniki porównań nawet z większymi autami. Pochylane tylne oparcia to też jest coś nowego. Łatwo powiększyć przestrzeń bagażową. Pod regulowaną płytą bagażnika dużo miejsca na drobiazgi i dodatkowo wnętrze 17 calowego koła.
5,0
Wyciszenie
Cichoooooooooo, żadnych trzasków, skrzypień, dziwnych odgłosów tylko lekko mruczy motorek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jestem w stanie nic powiedzieć za wyjątkiem zużycia paliwa średnio na 3 tyś. przebiegu -7,0 , przy 130 - 6,5 , 170-200 -9,5, bardzo oszczędna jazda 5,3, miasto dynamicznie 7,70, agresywnie 9,50.
Tutaj nijak się to ma do danych fabrycznych Tucsona, a szkoda bo można było nie zaniżać zużycia paliwa - średnio 4,8 a jest 7,0 ale przy masie 1612 kg. cudów nie ma i tak jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po dużych upustach na grupy zawodowe cena wysoka za auto "bez znaczka" ale za to wyposażenie ponadstandardowe, auto ładne, niezły zawodnik na drodze bo osiągi zbliżone do mocniejszej wersji i o dziwo jest faktycznie dużo żywszy niż podają to w instrukcji , i na koniec żona zachwycona i dzieci zadowolone - opłacało się.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, ale przebieg żaden.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 136KM 100kW
[l/100km]