Samochód bardzo wygodny i zwracający na siebie uwagę. Oczywiście w czasie użytkowania pojawiają się plusy dodatnie i plusy ujemne (jak to mówił klasyk), ale całokształt robi wrażenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,7 CRDI wbrew pozorom daje radę. 190 leciał autostradą przy spalaniu chwilowym w granicach 12 litrów. Silnik wystarczający dla osób, które samochód używają do wygodnej jazdy a nie do wyścigów. Liczyłem się, że nie będzie to demon prędkości i dynamiki, ale jak na ilość KM i swoją wagę nie ma się czego wstydzić-choć dane producenta dotyczące spalania są mocno przesadzone (zaniżone)
4,0
Skrzynia biegów
Czasem pojawia się problem przy wrzuceniu biegu wstecznego-nie chce wskoczyć. Oprócz tego skrzynia działa bardzo szybko i lekko, choć 1 według mnie zbyt krótka a 6 ma rację bytu jedynie na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Mam porównanie z Fordem, który jeździł jak po szynach. Tutaj jest prawie tak samo, lecz ze względu na świetnie działające elektryczne wspomaganie (idealne na miasto) samochód daje mniej informacji zwrotnych przy większych prędkościach. Niby jest jeszcze ustawienie SPORTOWE, ale zbytniej różnicy nie odczuwam. Mimo wszystko prowadzi się bardzo dobrze, bez problemu pokonuje nierówności nie tracąc na komforcie podróżowania
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu rewelacyjna, słupek A i B nie ogranicza jej w ogóle. Do tyłu już tak kolorowo nie jest, ale te plusy ujemne nadrabiają sporych rozmiarów lusterka boczne jak i czujniki parkowania. O kamerze cofania nie wspominając.
5,0
Ergonomia
Wszystko czytelne, podświetlone (dla niektórych to wada) i co najważniejsze pod ręką. Panel mega intuicyjny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie nie ma się do czego doczepić poza jednym. Z nawiewu na tył z panelu centralnego leci powietrza tyle co kot napłakał. Odczuwalne jest dopiero przy mocnym nawiewie, ale wtedy kierowca i jego sąsiad z przodu ma wiatr we włosach i nie tylko:) Na plus system automatycznego odszraniania przedniej szyby. Sprawdza się zwłaszcza po treningu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód naprawdę sporych rozmiarów. Każdy znajdzie miejsce dla siebie. Jednak przy podróżowaniu 3 osób w tyle bardziej by się sprawdzała kanapa w rozkładzie 3 indywidualne siedziska a nie podział 60:40. Środkowy przy dłuższej jeździe nie będzie miał kolorowo. W ogóle tylnia kanapa mogła by być szersza-jest spory odstęp pomiędzy kanapą a drzwiami. Szeroka tylnia klapa ułatwia załadunek bagażu. Jednak sporo miejsca w bagażniku marnuje się wokół koła zapasowego normalnych rozmiarów-bardzo dużo wolnej przestrzeni we wnęce na koło.
5,0
Wyciszenie
Nie wierzyłem dopóki nie poczułem na własnej skórze. Przy prędkościach powyżej 140 km dalej jest cicho, radio słychać, można rozmawiać z pasażerem z tyłu i nie trzeba nawet podnosić głosu. Przy normalnych prędkościach nawet nie ma o czym mówić-idealnie wyciszony co potwierdzają liczne testy dostępne na youtobe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik dopiero się układa. Coś więcej będzie można powiedzieć za jakieś 10-15 tys. km. Średnio po mieście trzeba liczyć 7,3-7,6. Autostrada bez wariacji w granicach 6,3-6,6. Przy bardzo spokojnej jeździe trasa 250 km wyszło w granicach 5 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jestem wybredny, ale w tej cenie w wersji STYLE i nawet niżej powinna się znaleźć choć roleta przeciwsłoneczna tylnich okien (dostępna u konkurencji), ogrzewanie piór wycieraczek przednich (dostępna u konkurencji), gniazdo 12V dla pasażerów 2 rzędu no i większy schowek w konsoli centralnej. Nie wspomnę już o bagażniku, który w samochodzie za kwotę 100 tys i więcej jest obity rysującym się plastikiem a nie materiałem jak u konkurencji. Wiem wiem-czepiam się, ale często u konkurencji pojawia się poduszka powietrzna na nogi kierowcy, tempomat adaptacyjny - a ponoć HYUNDAI wyprzedza konkurencję :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak i oby się to prędko nie zmieniło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby się to prędko nie zmieniło
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDI 115KM 85kW
[l/100km]