Zawieszenie
: Zawieszenie godne aut marki premium.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Stosunek Hyundai Motor Poland do klienta, tzw. after-sales support.
3,0
Całokształt
Słaba jakość niektórych plastików wewnątrz auta - podaność na zadrapania + twardy materiał. Niedociągnięcia przy montażu części auta w fabryce (nie najlepszy QC - Quality Control). Luźny element(y) w tylnej klapie hałasujące na niektórych nierównościach. Przeciętna obsługa klienta aut na gwarancji przez Hyundai Motor Poland (niepotrzebny stres i kłopoty).
Wrażenia
4,0
Silnik
W trybie sport (automatyczna skrzynia biegów DCT) potrafi być bardzo zrywny. Gdyby nie spory apetyt na spalanie to silnik z pewnością można pochwalić, a jego dzwięk jest przyjemny nawet podczas agresywnego przyśpieszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Poza lekkim zawachaniem podczas ruszania skrzynia DCT spisuje się bardzo dobrze, choć mogłaby zmienić bieg w dół szybciej przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu (tzw. kickdown). Gdyby Hyundai zależało to można do szybko naprawić modyfikacją opragromowania szkyni biegów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo miły niezależnie od nawierchni. Zawieszenie godne marki premium, nawet na 19 calowych felgach i oponach o niskim profilu 45.
3,0
Karoseria
W niektórych miejsach nierówne przerwy pomiędzy elementami karoserii, co niestety nie świadczy o najlepszy spasowaniu elementów. Odgłos podczas zamykania tylnych drzwi i klapy bagażnika o tanim brzmieniu porównując z drzwiami przednimi, co z kolei mają odgłos auta marki premium.
Komfort
3,0
Widoczność
Z racji na duźe słupki A, B i C widoczność ograniczona. Czujniki parkowania i kamera bardzo przydatne.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozplanowana deska rodzielcza. Przycisk Sport dla automatycznej skrzyni biegów powinień znaleść się przy lub na kierownicy. Bardzo wygodne fotele ogólnie sumując o komfortowym (nie mylić z sportowym) trzymaniu podczas jazdy, natomiast regulacja lędżwiowa wymaga dopracowania (zbyt mały zakres).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń bez zarzutu. Bagażnik mógłby być większy. W samej kabinie jest dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone auto poza czasami słabą jakością montażu i luźnych elementów do których Hyundai Motor Polska nie chce się przyznać i naprawić. Niestety te dzwięki denerwują podczas jazdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na taki silnik powinnpo być średnio o 1-1.5L/100km niższe. Trzeba bardzo uważać przy wciskaniu pedału gazu, bo apetyt na paliwo rośnie diametralnie. Na trasie Warszawa - Wrocław szybkimi drogami średnie spalanie wyniosło w zimie 12L/100km, co jak na silnik 1.6T i prędkości średniej 120-140km to ok. 3L/100km za dużo!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Hyundai stara się, natomiast albo polityka firmy na to nie pozwala, albo nie zatrudnia kogoś (osób) sumiennego i wrażliwego na kontrolę jakości, zarówno przy projektowaniu auto jak i potem podczas jego produkcji w fabryce. Jest co poprawić, ale gdyby Hyundai naprawdę zabrał się do roboty to konkurencja mogłaby się bać. Dlaczego Hyundai tego nie zrobi? Zapewne cięcia kosztów kosztem jakości. Niestety dla Hyundai za 140K Złotych można kupić inne modele innych marek z lepszą jakością wykończenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedziałajace spryskiwacze szyby przedniej od nowości, luźne zamykanie klapy silnik, odpadająca listwa bagażnika, uszkodzona w fabryce listwa nadkola, luźne elementy za plastikiem w klapie bagażnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stosunek Hyundai Motor Poland do klienta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW
[l/100km]