Bardzo przyjemne, auto za rozsądne pieniądze. Wygodne, przestronne, dynamiczne, ze świetnymi światłami LED (szkoda tylko, że bez drogowych). Wspomaganie jest trochę za mocne, ale po czasie tego już się nie odczuwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z turbo też sobie nieźle radzi, ale przesiadłem się z auta o mocy ponad 200kM, więc czasem czuje niedosyt. Za to spalanie jest spoko. Trzeba się liczyć ze zużyciem średnim 9.5-10 (bliżej 10l/100km). Nie ma turbo dziury, ale wyraźnie po przekroczeniu 3500 ogr/min ożywia się.
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest pies pogrzebany. Manual padł po roku eksploatacji, co jest albo dziwne, ale bardzo niepokojące. Na szczęście w ASO się wykazali i wymienili całą skrzynię na nową. Zobaczymy jak będzie, ale już wiem, że biegi zmieniają się podobnie - tak tempo trochę. To z pewnością nie jest skrzynia mazdy. Oby tylko znowu nie zdechła, a obchodziłem się z nią raczej delikatnie, jak zwykle. Żadnych wariactw, czy sprintów.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 dobrze sprawdza się w górach w zimie. Ciągnie rewelacyjnie i błyskawicznie się załącza.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, ale do tyłu raczej słabo. Pomagają czujniki i kamerka.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Nie wiem dlaczego niektórzy użytkownicy narzekają na hałas. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, nawet przy prędkościach niemieckich autostrad. Z wyciszeniem może pretendować do klasy premium. Oryginalne belki na relingi, mimo różnych fabrycznych nakładek anty-szumowych świszczą. Sprawdzałem, to z pewnością od belek, a nie od box'a.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW
[l/100km]