Inne
: Hyundai dzięki swojej polityce zostawił tylko wielkie serwisy gdzie praca idzie taśmowo i mam wrażenie że nie do końca się panuje nad tym co się dzieje na 20-30 stanowiskach obsługi na raz.
4,0
Całokształt
Auto z ładnym nadwoziem, w podstawowej wersji silnik o mocy "wystarczającej". To poprzednie zdanie chyba przypadkiem oddało całokształt dla mnie: "pojazd wystarczający na każdą okazję". Wyposażenie (chyba już) standardowe jak w większości aut obecnie produkowanych.
Wrażenia
3,0
Silnik
Brakuje mocy, trzeba się przyzwyczaić do jego ograniczeń ale to nie jego wina że musi napędzać 1,5 tony. W eksploatacji bez zarzutów. Po pewnym czasie dochodzę do wniosków że standardowa jazda zgodna z sugerowanymi zmianami biegów to tryb "eko", natomiast podkręcenie obrotów nieco wyżej daje tryb "dynamic" (na pewno nie "sport" - cudów nie ma). Ciekawe że jazda tym drugim trybem niekoniecznie oznacza większe zużycie paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Redukcja 53 haczy się, łatwiej zrobić niebezpieczne 51. Wsteczny niekiedy kilka prób zanim wskoczy.
3,0
Układ jezdny
Działa prawidłowo, systemy wspomagania działają. Podatny na boczne podmuchy. Słabo sobie radzi z pewnym typem poprzecznych nierówności(ostre progi zwalniające, czy niektóre typy uszkodzenia nawierzchni znane z naszych ulic) co sprawia wrażenie że koła zaraz odpadną(po odgłosach i bujaniu) kierownica zaczyna chodzić sama ana boki.
4,0
Karoseria
Może być, spasowania blach na oko niezbyt równe.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Kiepski automat wycieraczek - w nocy i przy tylnym wietrze nie działa, lepszy byłby tradycyjny przerywacz,
Osobiście nie mogę przyzwyczaić się do położenia niektórych przycisków co dekoncentruje w czasie jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę słaba klimatyzacja, potrzebuje czasu na schłodzenie wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie brakuje.
1,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 110km/h szum powietrza i kół jest już bardzo duży. Najśmieszniejsze jest to że wersja za 79 900 nie rożni się pod tym względem od najwyższej za 150 000, nie ma kompletnie wyciszenia tylko gołe blachy pod plastikami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa na akceptowalnym poziomie. Przeglądy drogie za wszystko się dopłaca. Sprawdzenie hamulców to nie to samo co ich oczyszczenie za które trzeba dopłacić. To jak one są sprawdzane? Są na miejscu to znaczy ok?
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto być może aspiruje do wyższej półki ale dalej jest budżetowe, tylko dobrze zamaskowane. Nie mam porównania do innych pojazdów w tej klasie ale trochę mu brakuje. To co opisałem przy wyciszeniu pokazuje podejście do klienta/tematu. Widać za rolkę maty wygłuszającej trzeba dać kolejny worek złota.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna klapa puka na wybojach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 132KM 97kW
[l/100km]