Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV Facelifting
Ciupaska,
3 lata temu
Silnik 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
46 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Świetnie się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dach panoramiczny trzeszczy
4,0
Całokształt
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3.
Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna.
Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną.
Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu.
Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;)
Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem żwawy, ale sporo pali. Po mieście (ciężka noga) średnio 13-14l.
Na autostradzie 140-150 11l.
Na drogach lokalnych w sobotę rano udaje się zejść poniżej 10l, ale to wyjątek. ;)
3,0
Skrzynia biegów
Chyba najsłabszy element samochodu...
Długo myśli zanim wrzuci bieg. Wyjeżdżam z podporządkowanej - sznur aut na głównej. Robi się miejsce, chciałbym szybko ruszyć i wjechać, naciskam gaz - auto myśli ok. 1 sekundy zanim wrzuci bieg. Porażka.
To samo z wyprzedzaniem na zwykłych drogach: jadę za kimś, czekam aż będzie można wyprzedzić - jak jest miejsce, to gaz - a on myśli zanim zacznie jechać.
Tryb Sport przegina znowu w drugą stronę: wciskam gaz - a on od razu redukuje i wyje na wysokich obrotach. Dopiero potem zmienia bieg na niższy i porządnie ciągnie.
Pomijam już, że skrzynia wysiadła po ok. 40kkm. Obecnie czuję że jak dodam gazu to sprzęgła się ślizgają - pewnie serwis znowu się tym będzie musiał zająć...
5,0
Układ jezdny
Tutaj pełne punkty - zawieszenie dość sztywne, sprężyste. Nie huśta, nie pływa w zakrętach.
5,0
Karoseria
Nie mam uwag - poprawna.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła, jak na SUVa. Kamerka z tyłu bardzo pomaga przy parkowaniu, ale dźwięk ostrzegawczy pika czasem za późno.
5,0
Ergonomia
Opisywałem już wyżej, że otwieranie bezkluczykowe działa tylko w przednich drzwiach - to dla mnie porażka.
Z pilota nie da się otworzyć szyb (nie mówiąc już o dachu panoramicznym) - przydało by się w upały.
Poza tym miejsca sporo, kanapa tylna pochylana - ok. Ładowarka indukcyjna daje radę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę późno zaczyna grzać w zimie - przydałaby się dodatkowa nagrzewnica elektryczna (miałem w Fordzie - fajna rzecz). Ale na szczęście mam podgrzewaną kierownicę.
W lecie klimatyzacja ma dobrą wydajność - szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To pojęcie względne. Kierowca i pasażer mają się całkiem wygodnie. Z tyłu wzorem jest dla mnie S-MAX - 3 osobne siedzenia przesuwane i z regulowanym oparciem. W Tucsonie kanapa jest pochylana, siedzenia są połączone, ale dają radę dla 3 dzieci.
5,0
Wyciszenie
Całkiem niezłe. Po mieście nie ma to dużego znaczenia, a w trasie do 180 km/h można spokojnie rozmawiać. Nie mam zastrzeżeń.
Jedynie dach panoramiczny się tłucze na nierównościach - serwis sobie z tym nie radzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam porównania - auto w wynajmie. Ale z tego co widzę ceny nie są chyba kosmiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał porządnego samochodu. W porównaniu do konkurencji niemieckiej może lekko niższy standard, ale cena sporo niższa. Da się tym równie przyjemnie podróżować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie jedynie trzeszczący dach panoramiczny przychodzi mi do głowy. Reszta ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria automatycznej skrzyni biegów to jedyny problem techniczny jaki mnie spotkał.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDi 177KM 130kW
[l/100km]