Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV Facelifting
Marek,
4 lata temu
Silnik 1.6 GDi 132KM 97kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
26 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie na plus, ale silnik to nieporozumienie. Używam go zamiennie z jeepem Renegade z silniczkiem 1.0 turbo. Jeep jest znacznie dynamiczniejszy i daje większą frajdę z jazdy. Tuscon to auto do spokojnej jazdy. Najlepiej spisuje się na autostradzie albo w mieście.
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie wiem kto to wymyślił, ale nie powinno mieć miejsca. Na 1, 2 przyspiesza a po wrzuceniu 3 jakby stał w miejscu. Nie pomaga nawet kręcenie do wysokich obrotów. Silnik pracuje bezwibracyjnie i jest nieźle wyciszony.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko o precyzyjnie. Zestopniowanie mi nie odpowiada. Ani miejskie, ani autostradowe.
4,0
Układ jezdny
Buja się na zakrętach, ale jeździ dość pewnie. W porównaniu z Renegade wyraźnie bardziej miękki.
4,0
Karoseria
To był główny powód zakupu. Renegade okazał się za mały do dłuższych podróży (tylko bagażnik, bo wnętrze przepastne). Spasowanie elementów średnie, np. drzwi zamykają się po użyciu większej siły niż przeciętnie. Raza też niektóre elementy wykończenia, np. boczki drzwi są całe plastikowe i wyglądają bardzo tanio. Wygodna pozycja za kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok. Z przodu, niższe osoby z tyłu widzą tylko niebo, bo linia okien unosi się do góry.
4,0
Ergonomia
Jeden duży mankament - kierownicą jest bardzo cienka. Ja mam małe ręce i bardzo mi to nie przeszkadza. Dopiero jak się przesiądę do Renegade, który ma świetną kierownicę, czuję różnicę. Obsługa tempomatu niewygodna. Żeby go włączyć trzeba wcisnąć guzik i przesunąć dźwigienkę, ale tylko w dół, w górę nie działa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok.
5,0
Wyciszenie
Daje 5*, bo jak na tę klasę jest bardzo dobrze. Renegade jest równie cichy albo i cichszy do ok. 130, ale potem Tuscon wygrywa w cuglach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby był o 10tys. tańszy to byłaby okazja. Ale z ceną powyżej 90 tys. to normalnie wyceniony samochód. Biorąc pod uwagę, że tyle potrafią kosztować kompakty, to nie jest źle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę skrzypią plastiki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi 132KM 97kW
[l/100km]