Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson I SUV

Mikołaj, 3 dni temu
Silnik 2.0 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Fajna bryła, nie starzeje się tak szybko jak reszta samochodów. Po dodaniu brewek wygląda agresywniej i świeżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z silnikiem nic się nie dzieje, niezawodny i zawsze zawiezie na miejsce. Niestety przez swoją masę i tylko 140KM dość wolno przyspiesza. Szkoda, że nie dali wtedy czegoś mocniejszego, nie wliczając jednostki V6.
3,0
Skrzynia biegów
Jest ok, czasem zacina się jedynka i dwójka. Potem już jest w normie. Brakuje natomiast 6 biegu, na trasie samochód dużo pali przez wysokie obroty, W moim odczuciu maksymalna dla niego prędkość to tak ze 120km/h. Powyżej już wyje i jest spory szum.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, ale w porównaniu do np. Hondy CR-V I gen. wybiera nierówności znacznie gorzej - tzn. jest twardszy i telepie jak się wjedzie w dziurę przy np. 20km/h. Przez wysoki prześwit czasem też czuć jak nim rzuca lekko na boki przy powiewach wiatru, przejeżdżających tirach itp.
4,0
Karoseria
Koreańczycy się bardzo postarali, nic większego się nie dzieje po tylu latach. Jedyne ogniska to nadkola z tyłu i klapa bagażnika pod plastikową nadbudową.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko dobrze widać. Problem martwego pola wyeliminowałem przez doklejenie dodatkowych mini lusterek.
2,0
Ergonomia
Hyundai'e były konfigurowane w dziwny sposób. Niby full wersja, a nie ma komputera, który pokazuje obecne spalanie paliwa ani podgrzewanych bocznych lusterek. Fotele takie sobie, po dłuższej jeździe boli mnie kark. Nie mam też pojęcia kto projektował rozmieszczenie przycisków, włączenie halogenów z przodu jest na środku konsoli, a tylnych po lewej za kierownicą (?).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre chłodzenie na gorące dni i w porządku ogrzewanie w te chłodniejsze. Niemniej nagrzewanie i chłodzenie dość długo trwa. Ogrzewanie przednich foteli na plus, nie padają tutaj jak muchy maty grzewcze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, spora przestrzeń na cargo.
3,0
Wyciszenie
Duży opór powietrza oznacza duży szum. Niestety zastosowali mało wygłuszenia. Nawet po dołożeniu własnych mat i gąbek w grodzi hałas wciąż jest mocno słyszalny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża bryła, nieśmiertelny silnik, zbyt mało koni mechanicznych i 5-biegowa skrzynia biegów oznaczają bezawaryjność, duże spalanie i kiepską dynamikę. Bolączka tego modelu to tylna belka. Na minus rozrząd na pasku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie kupiłbym ponownie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-Nie działa podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby. -Pęka skóra na fotelu kierowcy. -Powtarza się problem z piszczącymi z tyłu hamulcami / ręcznym. -Ciągle coś rzęsi przy przyspieszaniu spod maski jak wkręca się na obroty, jest to denerwujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprężarka klimatyzacji, sprzęgło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson I SUV