Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson I SUV

eLPe, 2 lata temu
Silnik 2.0 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Na prawdę sprawny napęd i blokada, której działanie czuć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Alternator zdechł bez wcześniejszych objawów 3 miesiące po zakupie i to jeszcze jak miałem mnóstwo na głowie po śmierci taty.
5,0
Całokształt
Miałem go niestety krótko. Kupiłem we wrześniu 2021, a tata miesiąc później Touarega. W grudniu tata zmarł. Mając wybór w takiej postaci, padło na 3 litrowe V6 ze stałym napędem. Serwis w ASO do 2020 miał w tym swój udział. Lecz to nie tak, że Hyundai zawiódł. Oj nie! Chciałem go zostawić siostrze, a jej Corsę sprzedać. Niestety nie chciała tak wysokiego auta. Z mojej perspektywy to był udany zakup i będę go miło wspominał.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra konstrukcja. SOHC! 1 wałek w głowicy, żeliwny dół. Cudak VM włoskiego, ale udany dość. Niezbyt głośny, raczej kulturalny, jak na diesla R4. Dynamika spoko i dobrze się zbierał z każdych obrotów. Minus za awarię alternatora. Miałem go krótko, a i tak padł.
5,0
Skrzynia biegów
Ciężko napisać coś złego. Precyzja spoko. Skok niezbyt długi. 6 biegów, czego dużo droższa w salonie Antara od Opla nie mogła mieć. Sam lewarek wysoko pod konsolą, co uwielbiam. Nawet na nieparzystych biegach nie przeszkadzała w obsłudze niczego na konsoli.
4,0
Układ jezdny
Jak na suva - git z plusem. 19 cm prześwitu na całej długości wozu nie stanowi przeszkody. Jest precyzja nawet spora i przechyły są raczej niewielkie. Reakcja dobra, bez nerwowych przeskoków. Duży minus za odgłosy. No koszmarnie wszystko słychać z każdego układu.
5,0
Karoseria
Wspaniale. Zero rdzy na nadwoziu. Spód też się trzyma. Nawet zawieszenie nie miało jakoś zbyt dużo rudej. Spasy dobre. Odgłosy otwierania, jak i zamykania całkiem znośne, bez dudnienia. Szczeliny równe po latach. Dostęp do żarówek świetny w każdej lampie. Tak być powinno zawsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże i nisko pociągnięte szyby na plus. Olbrzymie lusterka dużo dają. Słupki jednakże grube. Zwłaszcza przednie wraz z lusterkami mogą przeszkadzać. Szyba z tyłu lekko wąska i w jej obrębie jest wycieraczka razem z silnikiem i zamkiem otwierania szyby. Widok jest więc utrudniony.
5,0
Ergonomia
Jeśli uznać, że w każdym aucie trzeba się czegoś nauczyć, to jest bardzo spoko. Tu dziwne są wycieraczki, jeśli nie miało się wcześniej koreańca albo japońca. Tak to wszystko proste i logiczne. Automatyczna klima może zastanawiać, ale w niej wszystko po prostu robi się klikając kilka razy ten sam przycisk i tak samo jest z Mode - tak zmienia się kierunek nawiewu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus za nawiewy na parapetach drzwi przednich, Kierują powietrze na boczne szyby przód i załączają się przy włączeniu trybu na szybę przednią. Dałbym 6 gwiazdek za ten wspaniały wynalazek, jeśli by można było dać 1 gwiazdkę gratis w wybranej kategorii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Schowek przed pasażerem. Półka nad deską. A także na jej dole, pod klimą i przed skrzynią. Półka pomiędzy radiem i klimą. Schowek na okulary w suficie. Kieszeń i uchwyt na butelkę w każdych drzwiach. Każda rączka do zamykania mogła być schowkiem, Cupholdery 2 na tunelu. 2 schowki w podłokietniku. Podświetlane schowki pasażera, bagażnik i nawet popielniczka. Półka pod kierownicą. Regulowana kanapa. Kładzony fotel prawy przód. Wielkie lochy pod podłogą bagażnika i normalny zapas pod nimi. 4 dorosłe osoby luźno się mieszczą w trasę. A! Schowek na tunelu dla tylnego rzędu. Cupholder i pojemniczek na frytki w podłokietniku tył. Kieszonki po bokach bagażnika. Dużo haczyków i uchwytów. Wieszak dla pasażera z przodu na obudowie skrzyni. No aż za dużo.
2,0
Wyciszenie
No tutaj spadnie ocena. Schowki wszystkie z plastiku, słychać w nich nawet przesuwanie się szmatki. Z kół wyciszenia podobna ilość była w Maluchu. Zawieszenia w ogóle nie tłumili, chyba słychać nawet jak stoi. No po prostu koszmar. Aż dziw, że wygłuszyli silnik i to doprawdy solidnie, stąd nie daję oceny 1. Oglądałem kilka, zawsze to samo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Alternator z vacum, co podnosi koszta. 400 kosztuje regenerowany OEM + jeszcze wymiana.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańszy wóz swego czasu w salonach, a to w bliźniaczej mu Sportage 2 w momencie liftingu Kia dała 7 lat gwarancji po raz pierwszy. Auto lepsze od aut w podobnej cenie. Quasqai to wydmuszka bez zdolności terenowych. Antara ma niedoróbki jakościowe. Kugi lubią już rdzewieć. Od Grand Vitary lepsze wnętrze. A ceny niższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem wiedząc o problemie z elektryką w tylnej klapie - przetarta wiązka i centralka nie działała, a wycieraczka wariowała. Padł alternator, ale to rzecz eksploatacyjna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, Zero. Auto jednakże miałem tylko pół roku, bo po śmierci taty wybór był między tym, a Touaregiem z tego samego roku i no to oczywiste, że pamiątkę warto mieć. Hyundai więc został sprzedany.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Tucson I SUV