Jak na auto tej klasy uważam, że warto sobie sprawić taki nabytek.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim przekonaniu silnik działa prawidłowo, elastyczność silnika jak na tą moc jest naprawdę zadowalająca. Co prawda na piątym biegu możemy obserwować czy nas TIR przypadkiem nie wyprzedzi, natomiast na niższych biegach Tucson szybko wchodzi na obroty a jak się załączy turbina to musimy go dobrze trzymać za kierownicę. Przede wszystkim też trzeba zwrócić uwagę, na dobrą opiekę nad jednostką. Silniki disela lubią jak im się da chwilę zanim się ruszy i tak samo zanim się wyłączy silnik. Wymiana płynów i będzie to auto na długie lata. Na szczęście jest to jednostka w której przy ewentualnej poważniejszej naprawie wymienia się końcówki wtryskiwaczy a nie całe element co jest zdecydowanie taniej.
4,0
Skrzynia biegów
Łatwe szybkie przełączenia, niestety krótkie przełożenia na pierwszych dwóch biegach.
5,0
Układ jezdny
Jeździ się pewnie, każdy zakręt jest \"brany\" bez problemu. Troszkę za słaby promień skrętu ale nie ma czego oczekiwać czy jego wymiarach. Nierówności są pokonywane jakbym jeździł po maśle i jedna sprawa która mnie osobiście się podoba jest wysoki prześwit więc spokojnie jeżdżę po Polskich koleinach i wiem że ani na koleinie ani na wystających bolcach czy leżących policjantach miski olejowej nie zostawię.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę idealna. Jedynie co może w delikatny sposób przeszkadzać to przyciemniana tylna szybą do parkowania tyłem w wieczór.
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, wszystko na swoim miejscu, intuicyjne rozmieszczenie panelu sterującego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i też szybko studzi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 200 cm wzrostu wsiadam i odjeżdżam, mam wrażenie że mam jeszcze dużo miejsca jako kierowca. Pasażerowie mogą prawie że biegać po aucie. Niestety dobro pasażerów opkupione jest ilością miejsca w bagażniku. z bagażnikiem skromnie i tu dlatego daje 3.
4,0
Wyciszenie
Nawet nie wiem że Diesel, cicho przyjemnie brak jakiś niepożądanych dźwięków w kabinie, wręcz przeciwnie. Miło się słucha jednostki napędowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu się zaczyna temat rzeka. W mieście to średnio od 9 do 10 L trzeba liczyć i choćby nie wiem jak się starał niżej na 98% nie zejdzie (chyba że ktoś będzie go turlał) - nie ma czego innego oczekiwać bo w końcu auto waży ponad 2 tony a jego aerodynamika jest na niskim poziomie. Poza tym ma szerokie gumy które też zwiększają apatyt na ON. Poza miastem na trasie 7-5 do 7-8L uważam za naprawdę przyzwoity wynik. Suma sumarum średnie spalanie trzeba liczyć na poziomie 8,4 L/100KM.
3,0
Stosunek jakość/cena
raczej adekwatne cena do jakości auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie auto niedozajeżdżenia, nie wygląda atrakcyjnie, ale odpłaca się tym że nie trzeba często odwiedzać mechanika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak, pojawia się jakiś dziwny dźwięk przy niskich obrotach na każdym biegu. Prawdopodobnie krzyżak , albo sprzęgło do wymiany.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 112KM 82kW
[l/100km]