Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson I SUV

szymon18051983, 9 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Tucson I SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mój pierwszy SUV-kupiłem dla picu, a przekonał mnie do siebie w 100%. Nigdy więcej żadnego auta poza SUV-em. Miałem do tej pory kilka aut (civic z 91, corolla z 96, carisma z 98, rover z 98), narobiłem też kilkadziesiąt tys. km nowymi służbówkami-wszystkie po 2010 roku (octavia, nissan pulsar, ford focus, kilka różnych meganek, polo, golf i kilka innych)-w niczym nie siedziało/jeżdziło mi się tak przyjemnie
Wrażenia
5,0
Silnik
niby dość mocny, ale auto swoje waży-jak jadę sam to idzie przycisnąć i poszaleć, ale z kompletem zaczyna się męczyć; w sumie wystarczy-w końcu to nie CRX; za to jest genialnie bezawaryjny (mimo LPG założnego w roku produkcji!); moment obrotowy raczej płaski-jedni to lubią mi raczej nie pasi (przywykłem do silników wysokoobrotwych); Vmax na autostradzie około 180; mi wystarczy
4,0
Skrzynia biegów
przyjemna, chętna do współpracy: skok-odpowiedni; jak dla mnie-trochę za krótka jedynka, na autostradzie brakuje 6-chociaż wtedy znowóż silnik mógłby okazać się za słaby; 2 i 3 zestopniowane w sam raz
4,0
Układ jezdny
tutaj trochę dziwnie; dość twardy jak na SUV-a, jednak stosunkowo przechylny; to nie wada-wszystko w grarnicach normy, jednak np. santa fe II (od 2006) do którego się przymierzam jest przyjemniejszy (bardziej miękki); tuson to przy nim taka taczka; jak dla mnie-zbyt mocne przechyły w stosunku do twardości, na duktach przy szybszej jeździe tłucze jak cholera-ale przypominam-to specyfika większości SUV; prześwit-GENIALNY, do tego mam opony-balony; krawężniki, dziurki, progi-mam w d..., zawsze jadę tam 2x szybciej niż osobówki, do tego często wyprzedzam poboczem jak się wk...; to nie wyścigówka ani limuzyna-jak na kompromisowe auto jest dobrze: 4x4 może być użyteczne/zabawne, ale offroadowych emocji lepiej unikać-dukty, lekkie podjazdy, lekkie łączki-da radę; na giewont raczej nie wjedziesz
Komfort
5,0
Widoczność
jestem królem szosy jeśli chodzi o widoczność; jak teraz wsiadam do jakiegoś kompakciku czy średniaka to szlag mnie trafia... a lusterka-jak telewizory-widzę mordę psa w oknie z tyłu i 2 pasy na drodze :)
5,0
Ergonomia
prosto, czytelnie, pod ręką-wsiadając po raz pierwszy obsługujesz auto bez minuty zastanowienia; minus za brak regulacji poziomej kieownicy i skokową regulację odległości siedziska (z drugiej strony to nie marka klasy premium, więc tylko debil by się tego czepiał jako wady); za auto w tej cenie-malinka
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi, grzeje, miewa tendencje do parowania, ale w sumie buda jest spora i do tego palę w aucie-więc zrozumiała sprawa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu-super; z tyłu-nie jeżdżę :);; ale jak siadałem na próbę-raczej ciasno i za krótka kanapa (mam 178 cm, ale 100 kg, więc do typowych też nie należę :)); bagażnik-no cholera mały i koniec, ale w moim wypadku to raczej wina butli; bez dojazdówki byłoby w miarę OK (dla pary jak w moim wypadku; dla 3 osobowej rodziny-raczej za ciasno)
4,0
Wyciszenie
zawieszenie słyszalne, silnik niestety mocno słyszalny, szumy trochę słyszalne (ale przypominam-to BUDŻETOWY SUV-cudów nie ma, ML-ki się nie spodziewałem...)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na LPG TYLKO po mieście-14 litrów gazu +3 litry benzyny (nie oszczędzam auta, uwielbiam dynamiiczne przyspieszanie i stosuję raczej wysokie prędkości przelotowe); przy bardziej pierdołowatym użytkowniku spokojnie da się zejść 10-może nawet 20% niżej; części tanie i dostępne: z LPG jazda tym autem kosztuje 1/4 mniej niż roverem 400 w benzynie-PIĘKNA SPRAWA
5,0
Stosunek jakość/cena
nie można było tego zrobić tak samo dobrze i taniej-IDEALNIE; w tej cenie to bezkonkurencyjne auto typu kompaktowy SUV (nissan i inni są o połowę, lub ze 2x drożsi przy tym samym roczniku i wyposażeniu)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pierdoły-czujnik świateł i w sumie koniec (zawieszenia czy hamulców nie liczę-to już normalna eksploatacja-tutaj drążki i klocki)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero, nic (przejechałem 15000), tfu tfu tfu-oby tak dalej

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson I SUV