Przeniesienie napędu
: Bardzo szybko dołącza się tylny napęd - szybciej niż w CRV-ce, czy Outlanderze.
4,0
Całokształt
Kiedyś przeczytałem w gazecie motoryzacyjnej test Tucsona, który kończył się mniej więcej tak: \"nawet nie zdajesz sobie sprawy jak dobry to samochód\". Ciekawe - tak jest naprawdę. Sam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wymaga kręcenia na wysokie obroty by utrzymać średniodynamiczną jazdę. Trochę mu brakuje elastyczności. Do sprawnego przemieszczania wystarczająco dobry. Nie jest to boxer, ale brzmi sympatycznie. Pracuje równo.
4,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia i dokładności. Rzadko \"haczy\", ale jednak. Na autostradzie brakuje szóstki.
4,0
Układ jezdny
Więcej niż dobrze (Doskonale jest zarezerwowane dla Subaru. Forkiem jakiś czas jeździłem). Tylny napęd włącza się szybko w przypadku uślizgu kół. Można zablokować tył 50/50 do 20 - 30/h, po przekroczeniu tej prędkości sam się odłącza. Zawieszenie w sam raz - ani za sztywne ani za miękkie. Konstrukcja nie jest wyrafinowana ale wygląda na trwałą.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, na boki i lusterka bardzo dobrze. Na parkingu elektroniczna sekretarka mile widziana
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Schowków nie brakuje. Fotele bardzo wygodne. Z fotela przedniego pasażera ruchem ręki robimy stolik. Tylne fotele o regulowanym oparciu, a po złożeniu płasko. Wysoki prześwit pozwala spokojnie pokonywać łatwiejsze przeszkody. A to, że nie muszę odśnieżać dojazdu do domu jest bezcenne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bardzo sprawnie. W zimie też jest w miarę szybko przyjazna temperatura. Webasto jest oczywiście skuteczniejszym rozwiązaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Należę do ludzi niewysokich, podobnie jak moja żona (175 i 170) więc mam salon. W piątkę dajemy radę, w czwórkę w tym jeden 190 jest bardzo wygodnie
4,0
Wyciszenie
Dobrze - dzisiaj to standard, aczkolwiek mogłoby być trochę lepiej. Ciekawe na autostradzie powyżej 140/h silnik pracuje ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części zamiennych przystępne. Konstrukcyjnie samochód wykorzystuje sprawdzone rozwiązania, więc dobry warsztat zamiast ASO spokojnie da radę. ASO ma całkiem przyzwoite ceny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łatwo rysujące się plastiki dla wielu są na tyle istotne, że rezygnują z zakupu tego i podobnych samochodów. Dla mnie drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tfu, tfu, tfu przez lewe ramię - tak się to mówi. Samochód wymaga troski o stan karoserii - wykonanie powłoki antykorozyjnej z profilami w dobrym warsztacie jest konieczne.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW
[l/100km]