Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson I SUV

grubby123, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Tucson I SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : po prostu bajka jest jazda tym samochodem
5,0
Całokształt
jak na razie super, podoba mi sie ten samochód
Wrażenia
5,0
Silnik
jak dla mnie 5, wcześniej jeździłem cinquecentem, i vectrą także po przejściu na ten samochód pełna 5
4,0
Skrzynia biegów
na chwile obecną 4, bardzo krótki pierwszy bieg, praktycznie tylko do ruszania.
5,0
Układ jezdny
tutaj pełna 5 na chwilę obecną nie mam się do czego przyczepić, wysokie zawieszenie, dobrze wybiera nierówności miejskie jak i lekki teren.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki super widoczność, jak dla mnie wąskie słupki boczne, bardzo duże lusterka boczne( składane)....widok w nich powala, lecz widoczność do tyłu kiepska, słabo widać przez tylna szybę, którą mam dość mocno przyciemnioną, przydałby się system parkowania z tyłu, a może po prostu jeszcze nie wyczułem Tucsona.
4,0
Ergonomia
dałbym piątkę, jak dla mnie super wszystko jest pod ręką,tylko trochę pomieszali przy umieszczaniu włączników świateł przeciwmgielnych, światła przeciwmgielne przednie włączamy włącznikiem po prawej stronie radia, natomiast tylne po lewej stronie kierownicy, na razie z tym się gubię, reszta przełączników i schowków ok, bardzo fajne sterowanie wycieraczkami i spryskiwaczami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj pełna 5, bardzo szybko samochód się nagrzewa, klimatyzacja działa super i chłodzi, że zimno jak w lodówce :), ciekawostka po włączeniu nawiewu na odparowanie szyb automatycznie włącza się klima i odparowanie okien trwa chwilkę.Super oczywiście ogrzewanie przedniej szyby :).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie ok, jestem średniego wzrostu i miejsca z przodu i z tyłu jest dosyć,fajne rozwiązanie to rozkładanie tylnej kanapy i przedniego fotela pasażera, mamy równa powierzchnię i na upartego na materacu można w nocy się przespać, lub przewieść coś większego.Daję 4 przydałby się większy bagażnik, na codzienne użytkowanie starcza aż zanadto, na krótkie wypady pod namiot też, ale na większy wypad całą rodziną na dłuższy okres, może być lipa i trzeba będzie pomyśleć o bagażniku dachowym.....od czegoś jednak Tucson ma te śliczne relingi dachowe :)
5,0
Wyciszenie
daję 5, zauważyłem, że dużo zależy od opon i prędkości, przy 100-120 km/h dla mnie wyciszenie super....chcemy jechać szybciej to staje się głośniej i to bardzo, trochę szumią duże lusterka boczne :) , w mieście na światłach nie słychać i nie czuć włączonego silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj dam czwórkę, nie jest to samochód lekki i paliwa musi trochę wypić, już się nauczyłem nie ruszam dynamicznie i szybko przełączam biegi...wynik spalania o wiele lepszy na plus :). Ja posiadam fabrycznie zamontowany w Niemczech gaz LPG VSI Prins, bardzo szybko przełącza na gaz z benzyny, lecz w zbiorniku muszę mieć zawsze 1/4 baku paliwa, ponoć wymogi tej instalacji.Plusem są łożyska które można wymieniać same zamiast wymiany całej piasty, koszta tarcz i klocków TRW na przód około 400 zł za komplet i 60 zł wymiana
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie Koreańczycy wyprzedzili europejskie i japońskie auta....dla mnie nie jest czymś gorszym jeździć moim Tucsonem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie bez uwag, może słaba jakość plastiku przy kierownicy oraz samej kierownicy, ja kupiłem z kierownica obszytą skórą, lecz dowiadywałem się ze kierownica plastikowa słabej jakości, warto profesjonalnie obszyć skórą
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie ok. Po kupnie na przeglądzie okazało się, że zawieszenie, amortyzatory, stan hamulców, tarcz bez uwag, jedynie do wymiany była tuleja przedniego wahacza, podczas jazdy coś pukało w momencie puszczania nogi z pedału gazu, po wciśnięciu gazu pukanie ustawało, pukanie odczuwalne było z przodu samochodu lekko po prawej stronie, w ASO HYUNDAI ustalenie usterki, zakup oryginalnej części i wymiana wraz z przeglądem samochodu koszt 120 zł,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Tucson I SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
160,00 zł
10,1
l/100km
12,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Tucson I SUV