Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson I SUV

njacek@gmail.com, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Tucson I SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonała jazda zarówna na trasie jak i w terenie
4,0
Całokształt
Doskonałe auto do codziennego użytku. Ma dobre właściwości jezdne (zarówno na zwykłej drodze jak i w terenie). Dobrze wyposażone i dające niezwykła frajdę z jazdy. Do tego bardzo ładne (szczególnie z zewnątrz). Jestem zadowolony z zakupu tego samochodu. Polecam wsadzić sobie zestaw "blue multimedia" z kamerą cofania, zestawem głośnomówiącym i DVD :) Jak ktoś się waha i ma jakieś pytania, proszę pisać - chętnie odpowiem :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik benzynowy sprawuje się bardzo dobrze (jak na taka masę pojazdu) i jest całkiem żwawy. Przy normalnej jeździe jest cichutko, dopiero przy wkręceniu go na wyższe obroty (>4000) zaczyna się go wyraźnie słyszeć (chociaż niektórym ten dźwięk może przypaść do gustu. Wyprzedzanie na trasie to nie jest wielka operacja i można to zrobić całkiem dynamicznie. (chociaż w corolli 1.6 było lepiej ;])
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko i bardzo precyzyjnie. Przed kupnem samochodu trochę się obawiałem ,bo część osób pisało, że jest bardzo mało precyzyjna, ale u mnie jest OK. Na jezdzie próbnej w salonie też było bardzo dobrze).
5,0
Układ jezdny
Wybrałem doskonale, ale trzeba mieć świadomość że jest to doskonale jak na SUV-a. W poprzednim aucie zakręty można było brać z większą prędkością tutaj jednak są troche większe przechyły. Niemniej jednak jest BARDZO dobrze. Zawieszenie idealne na nasze drogi. Chodzi cicho i przyjemnie. Szerokie i duże koła sprawiają, że auto prowadzi sie bardzo pewnie, chociaż na koleiny lepsze były by węższe opony. Dołączany automatycznie tylny napęd to doskonała rzecz . Włącza się niemal niezauważalnie i potrafi zapobiec poślizgowi. (Testowane na ogromnym oblodzonym placu ;]). Do prędkości 30-40km/h można włączyć stałą blokade napędu, ale tego jeszcze nie testowałem. Kontrola trakcji sprawuje się bardzo dobrze. Dobre hamulce. Polne drogi i las to dla tego samochodu bułka z masłem
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest znakomita. Lepsza niż w niejednym dzisiejszym kompakcie. Jak do tego jeszcze dołoży się kamerę cofania, to parkowanie staje się czystą przyjemnością. Do tego dochodzą spore boczne lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest łatwo dostępne bez wychylania się i poszukiwania :) Jedyne co jest zaskakujące (ale nie przeszkadzające) jest to, że przednie przeciwmgielne są na przycisku z prawej strony (po prawej stronie środkowej konsoli), a tylne po lewej stronie kierownicy (w zupełnie innej grupie przycisków - koło wyłączenia kontroli trakcji, blokady napęd i regulacji świateł). Schowków pod dostatkiem. Fajny i wygodny regulowany podłokietnik (z dwoma schowkami). Nieziemsko wkurza mnie tylko za mały schowek na okulary (przy suficie) - brakuje 3 mm, żeby moje okulary się tam zmieściły (można kupić mniejsze okulary ;]). Mam dołożony zestaw "blue multimedia" (dvd kenwooda, zestaw głośno mówiący i kamera cofania) i musze powiedzieć, że sterowanie radiem w ostrym słońcu wymaga przyzwyczajenia się, bo nie wszystkie przyciski sa widoczne na dotykowym panelu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima działa bardzo dobrze (przynajmniej zimą, latem jeszcze nie miałem okazji sprawdzić). Trzeba się tylko przyzwyczaić, że czasem robi coś za nas (ale może to moje wrażenie - nigdy wcześniej nie miałem automatycznej klimy). Niektórzy tutaj piszą, że nie ma nawiewu tylko na przednią szybe, ale to moim zdaniem nadużycie semantyczne ;] Nawiew tylko na przednią szybę jest, ale w osobnym przycisku jako funkcja nazwana "odszranianie szyby przedniej", które czasem (przy określonych temperaturach) wspomagane jest klimatyzacją, która włącza się automatycznie (ale można ją wyłączyć). Jedym słowem jest bardzo dobrze i niczego nie brakuje. No i te ogrzewane siedzenie :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo dla wszystkich :) Jedynie bagażnik mógłby być trochę większy, bo w cztery/pięć osób może być ciężko włożyć bagaże wszystkich osób. Zdjęcie rolety znacznie zwiększa pojemność bagażnika, bo roleta zamontowana jest dość nisko. Po złożeniu siedzeń mamy ogromną przestrzeń i idealnie płaską powierzchnię. Można także złożyć przedni prawy fotel co jeszcze bardziej zwiększa możliwości ładunkowe.
4,0
Wyciszenie
W codziennym użytkowaniu jest super. Jedynie przy większych prędkościach i wkręcaniu na wyższe obroty mogłoby być trochę ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie to moja jedyna bolączka. Jeżdże w mieście (w korkach - ale nie jakiś gigantycznych) i spalam ok 13-14l/100km. Inna sprawa, że jest zima i samochód ma jeszcze mały przebieg (2100 km). Myślę, że można zejść do 12litrów. Na trasie spalił 9,3 l/100 km, ale trzeba powiedzieć, że jechałem delikatnie nie przekraczając 100 km/h (samochód się docierał)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu naprawdę nie można się przyczepić o nic. Za rozsądne pieniądze można mieć BARDZO DOBRZE wyposażony samochód, który jest ładny, sprawia frajdę i doskonale jeździ. Cena najprostszych wersji jest jak niektórych kompaktów, a cena nawet najdroższej wersji nie powala na kolana. Polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaznaczam "doskonale", bo ciężko na coś narzekać po 2 m-cach jazdy. Niemniej jednak jestem dobrej myśli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson I SUV