Przeniesienie napędu
: Bezpieczeństwo, wygoda i cena.
5,0
Całokształt
Idealny kompromis pomiędzy wygodą i jakością, a ceną. Nie płacisz za rzeczy, które są zbędne w codziennej eksploatacji. Niezawodny. Samochód do jazdy, a nie do szpanu. Bardziej męski niż Toyota Rav4, Mitsubishi Outlander, czy Honda CRV ... no i tańszy.
Wrażenia
4,0
Silnik
ciągnie od najniższych obrotów, nie tak jak niektóre silniki japońskie. Super mruczy na wyższych obrotach. Na jałowym biegu nic go nie słychać, ale jak wejdzie na obroty to głośno oznajmia swoją siłę.
5,0
Skrzynia biegów
miękka, precyzyjna. Jedynie przy redukcji z 5 na 4 wymaga trochę wyczucia.
5,0
Układ jezdny
Idealna twardość kompromisowa pomiędzy asfaltem i terenem. Na polnych drogach, skrótach i większych dołach daje dużo frajdy i 100% pewność jazdy. W ciężkim terenie nie próbowałem. Na zakrętach po asfalcie lekko się przechyla, ale prowadzi się o wiele pewniej od większości samochodów osobowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Zamontujcie sobie kamerę cofania, to na widoczność nie będzie jak ponarzekać.
4,0
Ergonomia
Konkurencja ma więcej schowków i udogodnień, ale ten samochód ma wszystko w odpowiednim miejscu. Sterowanie wszystkim jest tam gdzie normalnie się go poszukuje. Nie ma żadnych dziwactw w stylu francuskim.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda że klimatyzacja nie jest dwustrefowa. Brak też opcji ustawienia nawiewu w funkcji "ambient", czyli tak aby powietrze cyrkulowało, ale by nie było czuć podmuchu. Za to ma podgrzewanie szyby przedniej i wycieraczek, oraz podgrzewane fotele również w niższej wersji wyposażenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze wystarczająco przestronne. Dużo miejsca z tyłu. Podłoga płaska - brak tunelu, czy innych wystających elementów. Bagażnik jest mniejszy od konkurencji, ale jest wystarczająco duży dla rodziny. Mieści wózek dziecinny i graty bez problemu.
Fotele tylne można znacznie pochylić do tyłu i całkiem komfortowo przespać sie w trakcie jazdy.
4,0
Wyciszenie
Nie jest na 5-tkę, ale wystarczająco dobrze i komfortowo. Bardzo fajnie warczy silnik na wyższych obrotach. Czujesz, że jedziesz solidnym sprzętem, a nie małym bzyczkiem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest słaba strona. Silnik benzynowy pali dużo. Z moim ciężarem w nodze spalił mi 9,7 l na trasie i 16 litrów w mieście, ale w mieście katowałem go strasznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
O wiele lepiej kupić sobie Tucsona jako samochód rodzinny niż vana w stylu Scenica, Picasso, czy C-maxa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych problemów. Wzbudza pełne zaufanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 141KM 104kW
[l/100km]