Auto doskonałe dla rodziny - na długie wyjazdy. Jeżdżę też po mieście - mułowatość silnika nadrabiam refleksem ;)
Spragnieni super komfortu mogą spróbować dodatkowo wyciszyć komorę silnika.
Jak ktoś chce VAN-a to ten się nadaje ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie silnik daje radę, ale o jeździe dynamicznej - zwłaszcza w mieście - można zapomnieć.
A dla tych , którzy chcą hak i przyczepę ciężką wozić - to będzie już prawdziwy muł - ale jedzie ;)
Na autostradzie max 150 km/h, przy wyprzedzaniu - zawsze gaz do dechy
Bezawaryjność i trwałość przy odpowiednim dbaniu jest bardzo dobra.
4,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT - jak na automat to wszystko bez zarzutu - zwłaszcza w mieście jest super wygodnie, tylko 5-ka by się przydała na trasie ...
Trzeba nauczyć się wyprzedzać z automatem - ale jak już poznasz to auto z tą skrzynią - to wiesz co możesz a czego nie - wtedy jest bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Miękki i w miarę komfortowy, na zakrętach bardzo przechyla - ale to wysoki VAN z wysokim prześwitem.
Plusem wysokiego prześwitu jest możliwość jazdy po nierównościach bez obaw o zahaczenie podwozia i pokonywania krawężników niedostępnych dla kompaktów !
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacyjne boczne lusterka i widoczność z przodu , do tyłu zasłaniają fotele (zwłaszcza ten środkowy) - ale są lusterka !
3,0
Ergonomia
Przestrzeń w środku doskonała, pomysłowy schowek na okulary, w drzwiach przednich miejsce na 2Litrowe butelki i inne przedmioty.
Automatyczna skrzynia = drążek przy kierownicy = więcej miejsca między przednimi fotelami - w sam raz na torebkę dla żony ;)
Koło zapasowe jest pod podwoziem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutu - w Chorwacji chłodziła cały czas :) - pierwszy rząd może być zadowolony,
- przydała by się druga strefa , tak aby chłodek (lub ciepło) szybciej docierało do pasażerów, bo ci muszę mieć trochę więcej cierpliwości.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto jest stworzone z myślą o dużej przestrzeni w środku. W trzech rzędach pełnowymiarowe fotele - bez problemu przewieziemy 7 dorosłych osób.
Fotele wygodne - testowane na 15 godzinnej trasie.
Można w łatwy sposób wyjąć/włożyć każdy fotel (uwaga dla tych co siły w rękach nie mają - ciężkie! :)
- wtedy przestrzeń powiększa się i auto może służyć za dostawczaka.
No i jest wysokie - daje poczucie przestrzeni, chociaż ma to zapewne wpływ na zewnętrzne większe opory powietrza podczas ruchu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to jest najsłabszy element tego auta - na przeciętnym poziomie - radzę ciche opony założyć.
Dźwięki z silnika są na szczęście w dobrych dieslowskich tonacjach ;) - można rozmawiać normalnie przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie (AUTOMAT!):
- trasa średnio 9L/100 (głównie autostrady ~130km/h)
- miasto średnio 12L/100
Automat = 1.5L większe spalanie średnie na 100km
Części dostępne w ASO i poza ASO - ceny nie szokują - na większość elementów eksploatacyjnych są zamienniki poza ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena mniejsza niż u konkurencji - a jakość (poza plastikami) większa (silnik/karoseria/zawieszenie) i trochę większy w środku niż sharanopodobne...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mało napakowane elektroniką = wysoka średnia niezawodność drobnych podzespołów.
Słabe plastiki - podczas normalnego używania trzeba się liczyć z drobnymi obluzowaniami/pęknięciami przy mocowaniach itp ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak poważnych uszkodzeń - wymieniane standardowe elementy eksploatacyjne podwozia i silnika - zgodnie z zaleceniami producenta i w zależności od liczby pokonanych dziur na polskich drogach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD i 112KM 82kW
[l/100km]