Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Trajet

wojslaw@poczta.onet.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 CRD i 112KM 82kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Trajet 2.0 CRD i 112KM 82kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobrze wygląda, chociaż nieco ciężkawo ale za to solidnie. Wygodne, przestronne i dobrze wyposażone nadwozie, wygodne fotele, schowki, stoliczki, uchwyty, skrytki tam gdzie byś się nawet nie spodziewał...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów! Przy zakupie używanego samochodu zwróć na nią szczególną uwagę. Pierwszy bieg też powinien być zsynchronizowany.
Inne : Zamki! U mnie ponoć jest do wymiany dość kosztowny moduł elektroniczny.
4,0
Całokształt
Samochód jest naprawdę wygodny, uniwersalny i w miarę ekonomiczny. Troszkę inny od Galaxy czy Sharana wzbudza ciekawość, nawet w tych czasach kilkakrotnie byłem pytany czy nie chcę go sprzedać :) Przy tym stosunkowo niedrogi w zakupie, trzeba tylko znaleźć uszanowany egzemplarz. Ogólnie - dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje prawidłowo, o dziwo moc jest wystarczająca do płynnej jazdy, przyspieszenie na wyższych obrotach jest przyzwoite, aczkolwiek nie jest to rakieta :) Jedynym problemem przynajmniej w moim Trajecie jest rezonans w jaki wpada samochód przy obrotach ok.1800-1900 na każdym biegu, póki co nie do usunięcia, ale nie jest to aż tak uciążliwe.
2,0
Skrzynia biegów
Po 15000 km użytkowania przeze mnie skrzynia biegów straciła synchronizację najpierw I, potem II biegu - naprawa bardzo kosztowna (ponad 4tys.zł), używana skrzynia do tego modelu kosztuje również ponad 4 tys.zł! Ponoć ta awaria zdarza się w tym modelu często, lepiej zwrócić na to uwagą przy zakupie.
5,0
Układ jezdny
Żadnych problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
A nawet powiem - wybitna a po złożeniu środkowego siedzenia w II rzędzie nie spotkałem lepszej. Jedyna uwaga - słabe światła mijania. Jeszcze trochę poustawiam przy czasie, może wymienię żarówki na jeszcze lepsze - ale jak się pomoże w gorszych warunkach halogenami to w sumie też da się wytrzymać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, pod ręką (za wyjątkiem światła przeciwmgłowego), pozycja wygodna, dobra regulacja siedzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch wydaje się dość słaby, na długich trasach, a w końcu do takich ten samochód został stworzony jest zupełnie wystarczający. Samochód zimą nagrzewa się wolno, bez osłoniętej chłodnicy potrzebuje 10 minut jazdy, klimatyzacja póki co w porządku, nie wiem jak będzie w prawdziwe upały.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W Trajecie jest naprawdę wygodnie, możliwa jest prawie dowolna konfiguracja siedzeń i przestrzeni bagażowej - od 7 osobowego mini busu po prawie półciężarówkę :)
4,0
Wyciszenie
Niby głośno, jak to przy dieslu nie najwyższej w końcu klasy ale jakoś dziwnie, bo można rozmawiać normalnym głosem i słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie to średnio 8 litrów na 100 km. Jeżdżę głównie po niewielkim mieście i w trasach do 100 kilometrów i tak właśnie wychodzi. Nie jeżdżę przesadnie wolno i dość żywo. Pewno w wielkomiejskich korkach będzie spalanie większe a przy spokojnej jeździe autostradą ciut mniejsze. Ceny normalnych materiałów eksploatacyjnych w normie, przeciętne, natomiast poraziła mnie cena naprawy czy wymiany skrzyni biegów - ale cóż było robić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dużo tańszy od podobnych niemieckich i francuskich marek a w niektórych kategoriach nawet je przewyższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma już 10 lat, więc sporo, cóż tu wymagać. Zamek centralny działa różnie, trzeba sprawdzać drzwi, czy na pewno dobrze zamknięte. Mocowanie koła zapasowego było prawie "nie do ruszenia", czasem jakiś drobny plastik wypadnie, skruszeje (na przykład mocowanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej). Aluminium relingów utlenia się gubiąc czarny lakier (przy wszystkich spotkanych Trajetach), wyciera się do "żywego plastiku" lakier przy zamkach, zegar można regulować tylko odpinając akumulator... Ot takie drobiazgi, ale trochę denerwują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie nie stanął. Bez synchronizacji skrzyni dało się jeździć. A więc nie mogę mieć do niego zbytnich pretensji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD i 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Trajet 2.0 CRD i 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Trajet