Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Terracan

Krzysztof, 14 lat temu
Silnik 2.9 CRDi 163KM 120kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Terracan 2.9 CRDi 163KM 120kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mam wersję ze stałym napędem czterech kół bardzo ładnie się to sprawuje na podmokłej bagnistej łączce bez reduktora i zrywania przyczepności podróżuje się nie zauważając przeszkód. Na asfalcie pdobnie przy olbrzymiej ulewie gdzie woda przelewała się z pola po asfalcie jedzie się nie zauważając jakichkolwiek utrudnień. Ciekawy jestem jak będzie w zimie ale sądzę że również bardzo dobrze.
5,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad tym autem, często zmieniam samochody i miałem też kilka terenówek i suwów za każdym razem chodził mi po głowie terracan ale wcześniej jego cena mi nie odpowiadała (nie kupuję salonowych) teraz w końcu się na niego zdecydowałem i musze powiedzieć że to jest to czego szukałem przede wszystkim nie ma wad, które by go dyskwalifikowały podobnie jak grand vitara xl 7 tyle że terracan jest cichszy i dynamiczniejszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo ładnie ciągnie od najniższych obrotów praktycznie nie czuje się dziury turbinowej i jest przy tym bardzo cichy w porównaniu do np. grand vitary.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest dobrze zestopniowan jednak biegi wchodzą z lekkim oporem szczególnie dwójka wymaga jaby przejści przez luz wrzucenie biegu z jedynki na dówjkę bezpośrednio jest nieco utrudnione. Gdyby nie to ocena byłaby bardzo dobra.
5,0
Układ jezdny
W koleinach troche prowadza ale to ze względu na rozmiar opon, poza tym jest bardzo dobrze zarówno na polnych drogach jak i na autostradzie. Podkreślić należy że jak na swoje rozmiary jest zwrotny a wspomaganie działa dobrze. Trochę wydwawał mie się za mięki więc załozyłem mu tuningowane amortyzatory ironman i jest super. Poza tym mam wersję ze stałym napędem czterech kół co mi bardzo odpowiada bo w porównaniu do vitary jest on abrdziej uniwersalny tam można go tylko załączyć na sztywno co powoduje że można go szybciej uszkodzić.
Komfort
5,0
Widoczność
Ma pudełkowaty kształt niektórzy mówią że jest to akwarium na kołach ale to jest stara szkoła budowania samochodów terenowych a dzięki temu wszystko bardzo dobrze widać, a co najważniejsze siedzi się wyżej więc widać dużo dalej i lepiej niż w zwykłej osobówce.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i jest bardzo czytelne nie wymaga specjalnego przyzwyczajania się do auta, fotrlr wygodne z pełną regulacją ja jestem wysoki prawie 190 cm i bez problemu miejsce sobie mogę znaleźć, a poza tym mój kręgosłup szybko protestuje jeżeli fotel mi nie odpowiada w tym przypadku jest bardzo dobrze człowiek nie czuje zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo dużych gabarytów szybko reaguje na ustawioną temperaturę, w trybie auto niestety jest zbyt suwerenny co do kierunku nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest olbrzymia duży bagażnik dużo miejsca na siedzeniach i nad głowami. Właściwie usytuowany podłokietnik.
3,0
Wyciszenie
Jak już wspominałem przy silniku ładnie wyciszony w porównaniu z poprzednią grand vitarą rewelacja, wraz ze wzrostem prędkości nie trzeba podgłaśniać radia ani też podnosić głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę rozmiary auta, wagę pojemność silnika i moc trzeba wyraźnie powiedzieć że jest bardzo dobrze. Średnio mieszczę się w 10 litrach przy skrzyni manualnej w trbie mieszanym. Na trasie jeżeli jedzie się zgodnie z przepisami nie wykorzystują pełnej mocy silnika potrafi bardzo mile zaskoczyć wydaje się że nawet sięgnie 8 litrów i mniej co w porównaniu do innych aut terenowych jest rewelacyjne. Podobnie wypada tylko Vitara ale z silnikiem 2,0 hdi tyle tylko że nie ma tej dynami i jest głośniejsza.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ludzie kupują auta kopaktowe z tego samego rocznika, które może palą dwa litr mniej ale są mniej uniwersalne i na wyjazd całą rodziną za granicę się średnio nadają. Tu można zapiąc przyczepę wjechać w teren czy nawet wsadzić małego quada do bagażnika i zawieść syna na tor czy do lasu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas poza przepalnoą żarówką reflektora, poluzowaną na zgrzewach konstruckcją fotela kierowcy oraz pocącym się uszczelnieniem tylnego mostu nic się nie wydarzyło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 CRDi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Terracan 2.9 CRDi 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Terracan