Karoseria
: przecierajace sie uszczeli przednich drzwi
Silnik
: podobno sa problemy z wtryskami ale ja ich jeszcze odpukać nie miałem
Układ elektryczny
: uwaga na akumulator - wysoki prad ładowania powoduje ze łatwo paruje woda i łatwo o uszkodzenie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cięgnie bardzo ładnie. I mruczy w charakterystyczny sposób, który docenia właściciele aut o dużych pojemnościach. W trudnym terenie spokojnie można wrzucić jedynkę i bez dodawania gazu powoli wygrzebie się z każdej dziury
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jest ok (mam ręczna). Jednak biegi wchodzą z lekkim zacięciem. Poza tym zestrojona jest \"terenowo\". Na piątce przy 120 km/h 3500 obr/min to za dużo (efekt - spore spalanie przy dużych prędkościach)
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie. Ładnie wchodzi w zakręty i nie przechyla się. Tył trochę skacze na nierównościach(ostre bronki)
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą sprzyja komfortowi prowadzenia. Szerokie przednie słupki trochę przeszkadzają.
Na boki i do tyłu ok.
Trzeba uważać na przód, długi i wysoki. Zdarzyło mi się przywalić maska w szlaban w miejscach gdzie w zwykłym aucie maska mieściła się pod ;)
4,0
Ergonomia
Ogólnie ok
Drobne zastrzeżenia
- przyciski do podgrzewanych foteli nie są umieszczone obok siebie, przy fotelach tylko jeden nad drugim. Zawsze zastanawiam się chwile, który jest który, chociaż są podpisane ;)
- producent nie umieścił wśród wskaźników lampki kontrolnej wałczonych świateł (jest ale tylko od drogowych). W dzień, albo dobrze oświetlonym mieście trzeba spoglądać co jest ustawione na gałce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi.
Wszystkie modele maja klime, większość automatyczną,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód i tył bardzo dużo miejsca. Uwaga trzecia osoba z tylu na kanapie to ostateczność. Na składanym podłokietniku ciężko się oprzeć plecami.
5,0
Wyciszenie
Auto jest ciche i przyjemne nawet w szybkiej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W dieslu olej wg producenta trzeba zmieniać co 10 000 km. To trochę krótko. W misce mieści się go ponad 7 litrów(do wymiany 5,5 l).
Diesel 2,9 spala przy oszczędnej jeździe poza miastem około 8,5l. W mieście około 12-13l.
5,0
Stosunek jakość/cena
to duża, komfortowa terenówka za bardzo przyzwoite pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- uszczelka przednich drzwi przetarta
- przeciekający reflektor
- czujnik pod pedałem hamulca do wymiany
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- wydmuchana uszczelka pod wtryskami (160 000 km)
- łożyska tył do wymiany
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 16V DSL 150KM 110kW
[l/100km]