Zawieszenie
: Ogólnie wrażenia z prowadzenia auta na plus. Długa trasa nie męczy, auto prowadzi się płynnie a zawieszenie sprzyja komfortowi jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Po 12 latach zaczynają się pojawiać ogniska korozji.
Silnik
: Ciągłe awarie całego układu: wtryski, uszczelki, intrecooler, wycieki oleju, pompa paliwa, bak.
Układ elektryczny
: Przynajmniej raz na rok pada jakiś czujnik.
1,0
Całokształt
Kupiłem wersję Executive CRDI 2.0 z 2006 (skrzynia automatyczna) i był to najgorszy zakup w moim życiu. W ciągu dwóch lat na naprawy poszło paręnaście tysięcy. Awarie były tak różnorakie, że praktycznie nie do przewidzenia przy zakupie auta: oba mechanizmy szyby, klimatyzacja, trzy razy wymieniana uszczelka pod głowicą, dwa razy pompa paliwa, bak (łuszczyła się farba), czujnik temperatury spalin, czujnik stopu, wtryski i płytki popychaczy w silniku, intercooler - nie wliczam tutaj napraw związanych z eksploatacją, czyli zawieszenie, hamulce itp. Oczywiście model w Polsce mało popularny, więc mechanicy rozkładają ręce w kwestii części - wiele rzadszych trzeba szukać samego, sprowadzać z zagranicy, szukać na allegro czy olx.
Auto gasło w trakcie jazdy, zaliczało już lawety, z trudem wytrzymywało kwartał bez jakiejś poważniejszej awarii. Do tego ekonomia (wbrew recenzjom) marna - w trasie 7l/100km, w mieście 12l/100km. Dla porównania mój Mustang (5.0 v8) pali 8l w trasie i 13l w mieście. Nigdy więcej diesla, nigdy więcej Hyundaia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy spalaniu auta bardzo przeciętne osiągi. Silnik daje rady z masą auta, ale nie ma co liczyć na szczególnie dynamiczną jazdę.
2,0
Skrzynia biegów
Wygodna i póki co bezproblemowa, ale bardzo nieekonomiczna (automat, nie mogłem wybrać przy pisaniu recenzji).
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się przyjemnie, chociaż zdecydowanie nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Jeśli ktoś lubi jeździć spokojnie i płynnie, auto dobrze się prowadzi i jest komfortowe dla pasażerów.
2,0
Karoseria
W 12 letnim aucie pojawiają się już ogniska korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocna dmuchawa, daje rady przy dużej przestrzeni w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest bardzo przestronne. Można zabrać pięć osób z plecakami i wszyscy się pomieszczą, a trasa pomimo tego nie będzie udręką dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone, fajnie słucha się muzyki.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże spalanie i mnogość usterek sprawiają, że auto jest droższe w utrzymaniu niż 400 konne auto sportowe. Nie widzę sensu w posiadaniu takiego auta.
1,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu auta niewysoki, jednak wliczając koszty wszystkich napraw mógłbym kupić nowe auto z salonu niższej klasy.
Spalanie bardzo wysokie jak na dosyć niemrawe auto.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Padające i trudne do kupienia mechanizmy szyb.
- Ledwo grzejące maty grzewcze - praktycznie niemożliwe do wymiany w przytomnej cenie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Łuszczący się bak paliwa zatykający pompę paliwa.
- Regularnie padająca pompa paliwa.
- Ciągłe wycieki oleju.
- Losowo padające przypadkowe podzespoły w aucie (czujniki, klimatyzacja, intercooler).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 140KM 103kW
[l/100km]