Samochód bardzo tani w zakupie. Mega wygodny i obszerny jak na swoją klasę. Bagażnik bardzo pojemny, choć otwór załadunkowy, jak to w sedanie dość mały. Zużycie paliwa wg komputera od 4.9 do nawet 12 litrów, w zależności od nogi kierowcy. Jeżeli jedzie się spokojnie, to w mieście można zejść bez większego problemu do ok. 6 litrów na 100 km. Przez 2 lata użytkowania nic się nie zepsuło. Co do wad, denerwują trochę takie pierdoły jak wyłamana osłona przeciwsłoneczna kierowcy (nagminne w tych samochodach) i dość słabej jakości plastiki. Reszta ok. Pod maską też jest spokój. Dostęp do żarówek wystarczający aby samemu zmienić. Ceny części zamiennych raczej spoko, ale kupowałem tylko rozrząd i klocki. Posiadam jeszcze Mazdę i ceny w tym przypadku (nawet zamienników) są o wiele większe. Ogólnie polecam, bo auto jest przestronne, wygodne, ciche w środku, tanie w zakupie i w eksploatacji. Ze względu na brak prestiżu (znaczek na masce), sąsiad z passatem czy audi A6 na podjeździe będzie się śmiał. Ale kij mu w... . Autem zainteresowałem się przypadkowo, jadąc taksówką. Mój znajomy taksówkarz zmienił W211 na Sonatę IV i już piąty rok śmiga. O Mercedesie nie chce rozmawiać... . Ogólnie polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
140 koni mechanicznych i 305 Nm nie do końca wystarcza do rozpędzania tego auta (1666 kg masy). Mógłby mieć nieco większe parametry. Przy spokojnej jeździe daje radę i ma dość ograniczony apetyt na paliwo. Wyścig z pod świateł raczej przegrasz.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa manualna, precyzyjna. Nie wybacza błędów i sprzęgło musi być wciśnięte "w podłogę" gdyż w innym przypadku może "zgrzytnąć"
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nastawione na komfort, więc jest dość miękko. Ale bez przesady. Zwrtny jak na swoje gabaryty
5,0
Karoseria
Korozja się nie ima. Przestronne wnętrze, duży kufer. Standardowa linia, która się szybko nie starzeje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super, mega duże lusterka. Tylne czujniki cofania. Duża maska z przodu ale koniec widoczny z miejsca kierowcy. Więc wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Wszystko pod ręką. Wyświetlacz klimatronika mógłby być trochę większy, ale do wytrzymania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik jak na diesla rozgrzewa się bardzo szybko. Ogrzewanie bardzo dobre. Klimatyzacja i wentylacja też jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażerowie (nawet czwórka) będą komfortowo podróżowali. Jedyny minus jest taki, że prawe kolano będzie odczuwało twardość plastików konsoli środkowej przy dłuższej jeździe. Jeżeli tak jak u mnie jest tempomat, to może trochę odpocząć, jeżeli nie to trzeba się częściej zatrzymywać.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli jedziesz z jednostajną prędkością nie słychać, że jedziesz dieslem. Przy przyspieszaniu słychać klekocące dieslowskie bociany, ale bez tragedii. Dla mnie nawet trochę za cichy, bo w długiej trasie może pojawić się senność.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tani w zakupie i tani w eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trwały za niewielkie pieniądze. Gorzej będzie ze sprzedażą, ale tym na razie się nie martwię.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urywające się osłony przeciwsłoneczne (koszt używanej o zgrozo ok. 300-zł, nowej nawet 700-zł !!!). Plastiki słabej jakości
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 140KM 103kW
[l/100km]