Samochód o niestarzejącej się linii nadwozia potrafiący do teraz zwrócić uwagę na ulicy. W kraju mało znany - ale to chyba zaleta. Alternatywna dla japońskich i niemieckich aut klasy średniej (zawłaszcza VW czy Toyota). Przestronny, wygodny i jednocześnie dynamiczny sedan. Nigdy nie zawiódł na trasie (przejechane ok 90 tys. km). Może to zabrzmieć dziwnie ale auto to nie ma praktycznie żadnych wad. Dziwi więc mała popularność auta w kraju spowodowana stereotypowym myśleniem o marce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wystarcza do sprawnego poruszania. Bezproblemowe wyprzedzanie. Spalanie ok, nawet przy ciężkiej nodze średnia nie przekracza 8 l/100 km. Na niemieckich autostradach... :) można jechać nawet ponad 200 km/h. Silnik, mimo że diese,l praktycznie nie słyszalny wewnątrz kabiny.
5,0
Skrzynia biegów
Brak problemów ze skrzynią. Biegi wchodzą lekko. Zmienianie biegów nie męczy nawet w mieście.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze dobrane do masy samochodu. Sztywne ale wygodne. Jedyna wada albo bardziej cecha, ze jest nieco głośne przy większych nierównościach. Co ok. półtorej roku wymieniałem końcówki drążków kierowniczych (polskie drogi robią swoje).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Przy cofaniu, ze względu na duże rozmiary auta, przydają się czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszytko ona swoim miejscu. Mimo 200 tys. przebiegu kierownica i pokrętła wyglądają bardzo dobrze. Duże schowki naprzeciwko siedzenia pasażera oraz w podłokietniku. Siedzenia wygodne z dobrą regulacją. Welury dobrze znoszą eksploatację i się nie wycierają. Oglądałem wersję ze "skórą", która robiła wrażenie mało trwałej, ceracianej. Jasna welurowa tapicerka robi lepsze wrażenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu zarówno latem jak i zimą. Szybko schładza w upalne dni. W zimie szybko odparowuje szyby i nagrzewa wnętrze. Podczas dotychczasowej eksploatacji nie maiłem żadnych problemów z wentylacją i ogrzewaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tylu. Można wygodnie podróżować w 4 osoby z naprawdę sporym bagażem. Przy ustawionym normalnie fotelu kierowcy (187 cm wzrostu) można za jego oparciem zmieścić 11 kg butlę z gazem :) Bardzo duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać. Niektórzy pasażerowie myśleli, że jadą benzyniakiem. Do ok 120-140 km/h można swobodnie rozmawiać. Przy szybszej jeździe słychać szum opon i opływającego powietrza. Jak wcześniej wspomniałem słychać pracę zawieszenia na większych nierównościach, ale ten typ tak ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na masę samochodu i osiągi bardzo rozsądne 7-8 l w cyklu mieszanym. Koszty utrzymania poza paliwem związane były z wymianą filtrów, płynów, klocków, tarcz itp., czyli zwykła eksploatacja. Części bez problemu dostępne, sporo z nich pasuje z innych modeli ze stajni Hyundai i KIA (np. Ceed) i to w przystępnych cenach. Pasjonaci programów w stylu "kup i zrób" sporo rzeczy wymienią sami, np tarcze i klocki hamulcowe. Brak problemów z korozją.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg. mnie samochód nie ma konkurencji w kategorii jakość/cena. Gabaryty, osiągi, koszty utrzymania a nawet klasyczna, niestarzejąca się linia nadwozia za tą cenę są niedostępne u niemieckiej czy japońskiej konkurencji, z tego samego rocznika produkcji. Niestety marka Hyundai nie jest doceniana w naszym kraju, w sumie nie wiem dlaczego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość często wymieniane końcówki drążków kierowniczych. Zepsuł się elektryczny zamek od przednich drzwi - wymiana samodzielna. Innych usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 140KM 103kW
[l/100km]