Silnik
: Bardzo dynamiczna jednostka napędowa, niskie spalanie przy ostrożnym obchodzeniu sie z pedałem gazu
4,0
Całokształt
Witam wszystkich zainteresowanych zakupem Sonaty. To nie jest Mój pierwszy wpis na tym portalu, pierwszy raz opisałem swoje doznania po przejechaniu 50tyś km. Teraz samochodem zrobiłem już 100tyś km i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Samochód eksploatujemy raczej w trasach, żona dojeżdża nim do pracy zmianowej 60 km.
Spalanie nadzwyczaj niskie (jestem po kursie eco drivingu w szkole Tomka Kuchara) Jestem w stanie zejść tym samochodem w trasie (przy dziadkowej jeździe ) do wyniku 4,7 Lkm przy 5 osobach z bagażami. Przepraszam Starszych Panów w kapeluszach za dygresję. Chciałbym tez zaznaczyć co prze okres ostatnich 4 lat gdzie dojechałem z przebiegiem do 100tys km się zepsuło. Dwukrotnie Żonie złapał "Angine" ale okazało się ze poluzowała sie któraś z wtyczek pod maską bo poruszałem wszystkimi które znalazłem wzrokiem i kontrolka zgasła, drugim problemem było przesuwanie fotela przez Żonę do przodu i Mnie do tyłu , zapaliła się kontrolka check, poluzowała się wtyczka od kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa. Na szczęście auto ma system samokontroli i po usunięciu usterki kontrolka zgasła. Zdarzyła mi się również poważniejsza awaria (ok. 90tys km) zapalił się check i samochód po przekroczeniu 3000obr przechodził w tryb serwisowy.
Po sprawdzeniu w stacji Bosch na komputerze diagnostycznym okazało sie ze uszkodzony jest zawór regulator wysokiego ciśnienia na listwie Common Rail. Koszt zakupu tego zaworu to 430zł (oryginał Bosch dedykowany do Opla ) cena dużo niższa niż dla KIA Hyundai , ten sam zawór) Chciałbym jeszcze zaznaczyć ze uszkodzeniu zaworu sprzyjało zalanie zbiornika paliwa ON wątpliwej jakości (prawdopodobnie zanieczyszczone z dna zbiornika). Polecam wszystkim szukającym dużego, komfortowego samochodu Sonate, za 20tyś złotych można kupić naprawdę fajny samochód. Gdy zastanawiałem sie nad kupnem Sonaty brałem pod uwagę samochody używane koncernu VW z przebiegiem ok. 170tyś km.
Zdecydowałem sie na Hyundaia z symbolicznym przebiegiem pachnącym nowością i nie żałuje zamierzam jeszcze kilka lat cieszyć się z jazdy tym samochodem i polecam wszystkim niszowe auta z pod znaku Hyundaia. ps. do zobaczenia za kolejne 50tys kilometrów.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI 140KM 103kW
[l/100km]