Przełomowa koreańska limuzyna z japońskim sercem i amerykańsko-europejskim rodowodem. Jeden z pierwszych modeli, którymi Hyundai pokazał, że Koreańczycy potrafią nie tylko produkować samochody marki Daewoo i pochodnych. Fantastyczny samochód, którego nikt o zdrowych zmysłach nie zamieniłby na Volkswagena czy inny niemiecki \'supersamochód\'. Sprawdzona w Stanach, Azji i zachodniej europie, ciesząca się tam ogromną popularnością. Wiele z tych samochodów służy np. w Chinach jako taksówki, czy auta służb porządkowych. Dzięki sprawdzonemu, wolnossącemu silnikowi Mitsubishi bardzo często te samochody przejeżdżają ponad 500 tys. kilometrów, także na LPG, i jeżdżą dalej. Wykonanie bardzo dobre, wygoda i komfort podróżowania bez porównania z samochodami niemieckimi, do tego jak na taką limuzynę całkiem niewielkie spalanie. Auto bezawaryjne - i mimo, że w Polsce mało popularne, to części zamienne ogólnodostępne, bardzo dużo zamienników. Mój egzemplarz ma przejechane 220.000 kilometrów - nikt jednak, kto choć raz się nim przejechał, nie stwierdzi tego, póki nie spojrzy na licznik. Blacharka ocynkowana, dlatego zimy bać się nie trzeba, jednak słabych blacharzy i owszem - lakier jest delikatny. Podsumowując: Nie sądziłem, że istnieje samochód, który mi się podoba, jest mało popularny, przez co będę mógł się w nim wyróżniać, stosunkowo niedrogi zarówno w zakupie i w utrzymaniu, jak i bezawaryjny. Teraz wiem, że jednak istnieje. Dlatego też dla mnie ten samochód jest całkowicie bezkonkurencyjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - sprawdzona, stara (sprostowanie dla posiadaczy volkswagenów: ultranowoczesna), wolnossąca jednostka Mitsubishi Sirius 4G63, znana z modeli takich jak Galant czy Lancer, z podwójnym wałkiem rozrządu, pracuje bardzo cicho, i charakteryzuje się naprawdę fantastyczną, nieznaną mi jak dotąd kulturą pracy - przyspiesza bardzo płynnie na każdych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Drugi bieg bardzo długi (pozwala na osiągnięcie prędkości ok. 120km/h przy ok. 6,5 tys. obrotów), przez co od 0 do 100km/h niemal 1,5-tonowy samochód rozpędza się w czasie poniżej 9 sekund.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo miękkie, przez co samochód staje się bardzo komfortowy - po drobnych nierównościach \'płynie\' jak łódka. Ma to jednak minus - nie prowadzi się tak pewnie, jak samochody z twardym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność z tyłu - samochód jest dość niski, tylna szyba jest co prawda duża, ale zamontowana pod dużym nachyleniem, przez co dużą część widoku zasłaniają 3 zagłówki. Samochód jest bardzo długi, do tego tył się nieco zwęża, przez co w lusterku także często ciężko ocenić odległość. W dużym mieście parkowanie równoległe może, szczególnie na początku, sprawić trochę kłopotu.
4,0
Ergonomia
Absolutnie niczego nie brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest naprawdę duża, choć osoby mające ponad 190cm wzrostu mogą czuć dyskomfort podróżując tym samochodem, szczególnie na tylnej kanapie (auto jest niskie). Poza tym samochód jest bardzo wygodny. Szczególnie kanapa z tyłu zasługuje na miano prawdziwej kanapy.
5,0
Wyciszenie
Cisza, cisza i jeszcze raz cisza. Silnik tylko delikatnie mruczy, nawet przy wysokich obrotach dźwięk jest bardzo delikatny. Jadąc 100-120km/h autostradą słyszymy tylko delikatny szum, stąd długimi podróżami tym samochodem można się naprawdę rozkoszować. Dodając do tego wygodę, jaką oferuje, nie są one praktycznie wcale męczące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na te osiągi i masę auta jest naprawdę nieduże. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że silniki te idealnie tolerowały instalacje gazowe (oczywiście mówimy tu o dobrych instalacjach sekwencyjnych), ten samochód może się stać z jednej strony luksusowym, ale też z drugiej bardzo ekonomicznym środkiem transportu. Dostępność części bardzo dobra, dużo zamienników, ceny co najwyżej tak wysokie, jak np. ceny części do Opla Vectry czy Volskwagena Golfa z tych samych roczników, często jednak o wiele tańsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zdecydowanie jeden z najtańszych, o ile nie najtańszy w swej klasie, z drugiej strony jednak pod wieloma względami nie ustępuje konkurencji. Szczególnie dobrze wyposażone wersje ze skórzanymi fotelami i drewnianą tapicerką robią fantastyczne wrażenie zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Jak dla mnie auto absolutnie fenomenalne i bezkonkurencyjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wykończenie auta bardzo dobre - nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy, użyte plastiki są dobrej jakości. Jedynie skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów przy intensywnej jeździe w mieście bardzo szybko się zużywa. Brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory po przejechaniu 10.000 kilometrów (podczas, gdy samochód ma ich 220.000) tylko i wyłącznie elementy eksploatacyjne - rozrząd i pompa wody, sprzęgło. Te samochody bardzo często w krajach zachodnich i azjatyckich służą jako taksówki - zresztą, nie bez powodu. Jedno z nielicznych niesamowicie niezawodnych, ale też najbardziej niedocenionych w Polsce aut. W USA auto bardzo popularne, w wielu rankingach niezawodności widnieje na pierwszym miejscu w swojej klasie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 133KM 98kW
[l/100km]