Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe IV SUV

Krzysztof, 3 lata temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zakochaliśmy się w tym aucie od pierwszego wejrzenia. Tak bogato wyposażony samochód w akceptowalnej cenie. Systemy trzymania na pasie i aktywny tempomat działają lepiej niż w najnowszym Volvo V90 CC.
5,0
Całokształt
Bardzo niskie spalanie, wyjątkowo zwrotny, pełne możliwe wyposażenie. Ja nie widzę żadnych minusów. Samochód dobrze się prowadzi, wszystko działa, a za taką cenę w zasadzie nie ma konkurencji. Nasz Santa Fe jest przyjemny - sprawdza się w każdej sytuacji, zarówno na autostradzie, jak i poda utwardzonymi drogami. Fajny, duży, komfortowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, bardzo cichy (mam porównanie z nowym Volvo V90 i VW Multivanem). Nie jest natomiast demonem prędkości lub przyspieszenia. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Biegi zmieniane są płynnie. Jest nawet manualna zmiana manetkami w kierownicy lub gałką, co jest jednak zbędne. Fajne jest natomiast to, że możemy w każdej chwili, nawet w trybie automatycznym zredukować lub podwyższyć bieg manetką w kierownicy bez zmiany na manual.
4,0
Układ jezdny
Działa poprawnie, komfortowo, może nie tak jak w najnowszym BMW X3 lub X5, ale w zupełności dobrze.
5,0
Karoseria
Ładna, ale po roku trudno żeby wystąpiły wady
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Mamy lusterko samościemniające z wbudowanym kompasem. Super.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Każda rzecz wygląda na przemyślaną.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, można go skutecznie schłodzić. Jedyny minus to brak sterowania klimą z tyłu. U konkurencji to standard od dawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla wszystkich, praktycznie brak tunelu na środku. Tylne siedzenia się przesuwają i można je położyć.
5,0
Wyciszenie
Szyby klejone mnie zaskoczyły, rzadko znajdziemy w takiej cenie. Fabryczne opony są ciche (Continental), zimowe (Hankook) - nieco głośniejsze. Auto jest doskonale wyciszone - znacznie lepiej niż Kodiaq czy Tiguan All Space, którym jeździłem. Podobnie do Volvo V90 CC.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy kosztują podobnie do tych w Skodzie, połowę tego co w Volvo, 1/3 tego, co muszą zapłacić właściciele BMW X3.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie ma drugiego podobnego samochodu. Skoda Kodiaq jeździ gorzej, a jak ją doposażymy - wychodzi podobnie, choć jeśli weźmiemy prostszą wersję Kodiaqa - np. z silnikiem 150KM - cena jest o wiele niższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nie było żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakichkolwiek problemów

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Santa Fe IV SUV