Inne
: Zakochaliśmy się w tym aucie od pierwszego wejrzenia. Tak bogato wyposażony samochód w akceptowalnej cenie. Systemy trzymania na pasie i aktywny tempomat działają lepiej niż w najnowszym Volvo V90 CC.
5,0
Całokształt
Bardzo niskie spalanie, wyjątkowo zwrotny, pełne możliwe wyposażenie. Ja nie widzę żadnych minusów. Samochód dobrze się prowadzi, wszystko działa, a za taką cenę w zasadzie nie ma konkurencji. Nasz Santa Fe jest przyjemny - sprawdza się w każdej sytuacji, zarówno na autostradzie, jak i poda utwardzonymi drogami. Fajny, duży, komfortowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, bardzo cichy (mam porównanie z nowym Volvo V90 i VW Multivanem). Nie jest natomiast demonem prędkości lub przyspieszenia. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Biegi zmieniane są płynnie. Jest nawet manualna zmiana manetkami w kierownicy lub gałką, co jest jednak zbędne. Fajne jest natomiast to, że możemy w każdej chwili, nawet w trybie automatycznym zredukować lub podwyższyć bieg manetką w kierownicy bez zmiany na manual.
4,0
Układ jezdny
Działa poprawnie, komfortowo, może nie tak jak w najnowszym BMW X3 lub X5, ale w zupełności dobrze.
5,0
Karoseria
Ładna, ale po roku trudno żeby wystąpiły wady
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Mamy lusterko samościemniające z wbudowanym kompasem. Super.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Każda rzecz wygląda na przemyślaną.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, można go skutecznie schłodzić. Jedyny minus to brak sterowania klimą z tyłu. U konkurencji to standard od dawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla wszystkich, praktycznie brak tunelu na środku. Tylne siedzenia się przesuwają i można je położyć.
5,0
Wyciszenie
Szyby klejone mnie zaskoczyły, rzadko znajdziemy w takiej cenie. Fabryczne opony są ciche (Continental), zimowe (Hankook) - nieco głośniejsze. Auto jest doskonale wyciszone - znacznie lepiej niż Kodiaq czy Tiguan All Space, którym jeździłem. Podobnie do Volvo V90 CC.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy kosztują podobnie do tych w Skodzie, połowę tego co w Volvo, 1/3 tego, co muszą zapłacić właściciele BMW X3.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie ma drugiego podobnego samochodu. Skoda Kodiaq jeździ gorzej, a jak ją doposażymy - wychodzi podobnie, choć jeśli weźmiemy prostszą wersję Kodiaqa - np. z silnikiem 150KM - cena jest o wiele niższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nie było żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakichkolwiek problemów
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW
[l/100km]