Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe IV SUV

jjjfff, 4 lata temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetny napęd HTRACK 4x4 !!!
5,0
Całokształt
Bardzo dobry SUV rodziny na dłuższe wyjazdy, ale przydałaby się 3 litrowa V6 w gamie, żeby ten model mógł na równi konkurować z europejskimi odpowiednikami. W mieście nie ma tragedii, jest dość zwrotny a spalanie w okolicach 10-11 litrów przy normalnej jeździe nie robi tragedii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje tak, jak można tego oczekiwać po 185 KM, nie jest to demon przyspieszenia, ale jeździ całkowicie poprawnie i bardzo kulturalnie jak na diesla. Odpala w każdych warunkach pogodowych za 1 razem, fajnie współpracuje ze skrzynią 8DCT.
5,0
Skrzynia biegów
W trybie sport pozwala podciągnąć dieselka do wyższych obrotów, w ogóle nie szarpiąc. W trybie eco zdecydowanie bardziej muli, ale nie uznaje tego za wadę. Po prostu po co włączać tryb eco?
5,0
Układ jezdny
Świetna trakcja przy napędzie 4x4, dobrze się trzyma w zakrętach, dość miękkie zawieszenie, dzięki czemu jeździ się bardzo komfortowo, ale oczywiście nie jest to auto sportowe.
5,0
Karoseria
Chyba 12 lat gwarancji na karoserię, nie ma tu w ogóle o czym mówić :)
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery 360 i duże lusterka zewnętrzne. Wszystko widać :)
4,0
Ergonomia
Świetne rozmieszczenie wszystkiego poza ekranem dotykowym. Mógłby być jakos sensowniej umieszczony. Intuicyjnie się obsługuje, przeszkadza jedynie system Start/Stop który potrafi wyłączyć silnik podczas zatrzymania się na stopie. Zanim się ruszy, a jeszcze jak jest tryb ECO no to mija kilka sekund.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elektrycznie Grzane fotele przednie i tylne oraz kierownica, ogrzewanie działa bardzo szybko dzięki 2 obiegom chłodzenia. Jak silnik zimny to chłodzenie leci krótkim obiegiem aż silnik się zagrzeje. Dzięki temu ogrzewanie w mroźny dzień po nocce na dworze działa po max 7-8 minutach jazdy. A po rozgrzaniu przechodzi w drugi obieg i skutecznie chłodzi jednostkę. Klimatyzacja bardzo mocna, trzeba uważać i nie przesadzać :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO niezle przycina, ale na luzie można bez utraty gwarancji standardowe czynności robić gdzie indziej. Olej lepiej wymieniać co 15 tys km choć producent przewiduje co 30 tys.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być trochę tańszy przy tym co daje. Mógłby być również trochę droższy i oferować lepszy silnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje póki co.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Hyundai Santa Fe IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Santa Fe IV SUV