Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe IV SUV

olandia.pl, 5 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,57
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo dobra ośmio stopniowa skrzynia biegów.
Układ elektryczny : Bardzo bogate wyposażenie cechujące auta klasy premium.
Zawieszenie : Bardzo dobre tłumienie
5,0
Całokształt
Zaskakująco bogato wyposażone, duże, 7 - osobowe auto (wersja Platinium + pakiet Panorama +pakiet Inspiration). Wysoki komfort podróżowania, porównywalny z XC90, w cenie bazowej niższej o 150 tys pln. Kto nie ma kompleksów i nie ma problemów z samochodami z Korei (Południowej oczywiście), nie potrzebuje prestiżowej marki (z resztą bardziej awaryjnej) i chce zaoszczędzić 150 tys pln, to Hyundai Santa Fe jest bardzo dobrym wyborem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sprawdzona, elastyczna jednostka. Na zewnątrz mogła by być cichsza, ale silnik BMW X1 F48 1.8d, to przy tym traktor.
5,0
Skrzynia biegów
Szybka, kulturalna, zaskakująco dobra. Manetki pomagają oszczędzać spalanie.
4,0
Układ jezdny
Trochę buja, ale to taka charakterystyka nastawiona na komfort. Zakrętów sportowo brać może nie warto, ale po dziurach płynie gładko jak po szkle. Napęd. . . zima przede mną, więc sprawdzanie 4x4 na śniegu i oblodzeniach będę za parę miesięcy. Mimo wszystko wolę twardsze zawieszenie - za to mały minusik.
4,0
Karoseria
Sztywna, brak zauważalnych wad. Stylistyka to kwestia gustu. Oceniam ją wysoko, ale ktoś innym może ocenić ją inaczej. Siostra KIA Sorento wydaje się być większa, ale to złudzenie. Santa Fe ma stylistykę z załamaniami, wyżłobieniami a blach Sorento jest napompowana. Wnętrza są takie same. Minus za tradycyjne żarówki migaczy
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby ok, kamery z tyłu 360, z przodu klasyczna. Można się ewentualnie doczepić do ostrości obrazu może spowodowanej rozdzielczością kamer - za to mały minusik, bo co jak co, ale Koreańczycy w te klocki są dobrzy.
5,0
Ergonomia
Nie ma czego się czepiać. Bardzo bogate, funkcjonalne wnętrze. Wiele usprawnień. Bagażnik duży, a po wyciągnięciu III rzędu siedzeń gigant. Plus za pokrętła i przyciski "fizyczne" przy wyświetlaczu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo sprawna, wywiewy puszczone nawet do bagażnika (III rząd siedzeń). Dach panoramiczny przy upałach proponuję zasuwać, by nie obniżać efektywności chłodzenia wnętrza. Wszystkie fotele ogrzewane, przednie wentylowane trójstopniowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Full, naprawdę dobrze! Ale by tego było mało, to kierowcy ułatwia wsiadanie i wysiadanie mechanizm automatycznego odsuwania i przysuwania fotela. Taki luksusik.
5,0
Wyciszenie
Cicho. Jeszcze bardziej niż u siostry Kii Sorento.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30 tys km. Gwarancja 5 lat. Spalanie nie wysokie. Czego chcieć więcej?
4,0
Stosunek jakość/cena
Bez rabatu najbogatsza wersja jest trochę za droga (230 tys pln). Ale jak się kupi demo za 185 tys pln. . . to cena za tak luksusowo wyposażony, duży samochód bardzo dobra. Mimo wszystko minus za cenę bazową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Delikatne, sporadyczne piski jakiegoś chyba gumowego elementu słyszane tylko przy dużych nierównościach w okolicy prawego tylnego koła. Ale moje otoczenie twierdzi, że tylko ja to słyszę. . . :). Przy pierwszym przeglądzie muszą to znaleźć. Mimo wszystko mały minusik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Santa Fe IV SUV