Silnik
: 1,6 180 kM plus 50 KM z elektryka zapewnia komfort jazdy
5,0
Całokształt
Auto wybrane ze względu na bardzo bogate wyposażenie, skrzynię hydrokinetyczną (a nie wyjącą CVT jak u konkurencji), cenę adekwatną do wyposażenie a nie narzut za nazwę marki. Dodatkowo po zmierzeniu hałasu w środku i z porównaniu z konkurencją to Santa Fe może być porównany z konkurencją która kosztuje powyżej 400 tyś aby jakość była porównywalna. Tak samo wyposażenie Santa Fe za 250 tyś można otrzymać w konkurencji ale za kwotę 400 tyś. Zakup przemyślany i polecam innych porównać, przejechać się różnymi samochodami aby podjąć decyzję.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo wysoka kultura pracy. 180 kM plus 50 kM z elektryka łącznie 230 kM daje radę w tak dużym aucie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super, biegi zmienia wspaniale. To nie CVT która wyje.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie. pomimo wagi i rozmiarów zawieszenie bardzo dobrze zestrojone, ciche, nierówności bardzo dobrze tłumi, z tyłu pneumatyka zapewnia idealne poziomowanie samochodu.
5,0
Karoseria
Ocynkowana więc nie powinno być problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka duże, dodatkowo na desce rozdzielczej przy używaniu migaczu wyświetla się widok z kamer bocznych czego u konkurencji nie można znaleźć dodatkowo czujnik martwego pola ułatwia manewrowanie.
5,0
Ergonomia
tutaj jest naprawdę dobrze. Została część przy przycisków co nie zmusza kierowcy do przerzucania stron na wyświetlaczu aby zmienić ustawienia chociaż jak ktoś woli to można wszystko zmienić tylko na wyświetlaczu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie pomimo wielkości kabiny działa super, dodatkowo podgrzewane i wentylowane fotele z przodu, podgrzewana kanapa z tyłu i podgrzewana kierownica zapewnia dopełnienie całości.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest super. można ustawić dla każdego dodatkowo pamięć foteli. Nawet tylna kanapa jest przesuwna i dodatkowo z regulacją kąta pochylenia oparcia dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
szyby podwójne zarówno czołowa jak i boczne więc w aucie słychać tylko muzykę z radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście zużycie około od 4,5 do 6 litrów w zależności od stylu jazdy, autostrada 120 km/h- 8,1-8,5, 140 km/h- około 10-12 litrów. Przy takich gabarytach auta duże znaczenie w zużyciu paliwa ma wiatr.
Przy wyjeździe na narty do Austrii z boksem dachowym zużycie średnie z 2 tyś km wyniosło 9 litrów, przy samej wadze samochodu 1,8 tony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Decyzja została podjęta po jazdach testowych różnymi samochodami konkurencji, analizie pracy skrzyń biegów co wpływa na komfort jazdy, wyposażeniu, latach gwarancji oraz cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na chwilę obecną bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było awarii przez 20 tyś km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
[l/100km]