Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe IV SUV HEV

krzychum, 3 lata temu
Silnik 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Santa Fe IV SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dobry SUV za rozsądne pieniądze z małymi niedoskonałościami w wyposażeniu (brak przednich świateł przeciwmgielnych).
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały silnik 1,6 TGDI jak na tak duży samochód ale jest wystarczająco dynamiczny, cichy, wystarczająco dynamiczny, a spalanie to bajka, na dystansie 5 tys km do Grecji i z powrotem średnio 7,1l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
nie szarpie, płynnie zmienia biegi jedynie gdy zmienia się z P na D stojąc pod górkę słychać wyraźne szarpnięcie/zmianę ale na autostradzie jest super.
4,0
Układ jezdny
Nie jest źle ale samochód jest wysoki i dość mocno kładzie się na ostrych łukach, z drugiej strony jazda jest naprawdę komfortowa. Duży samochód z klasycznym zawieszeniem nie ma prawa być idealny, tylko pneumatyka nadaje się dla samochodu o masie 2t.
5,0
Karoseria
Największa zaleta samochodu poza ceną oczywiście, dużo miejsca wewnątrz, a przy tym w miarę sensowne manewrowanie w mieście, oczywiście nie jest to samochód klasy C.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, a zestaw kamer ułatwia manewrowanie na parkingu. Kamery martwego pola w miejscu wskaźników przy włączonych kierunkowskazach to bajka!
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, nie wiem jak wygląda sprawa z ogrzewaniem ponieważ jeszcze nie było wystarczająco zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, podobna do Audi Q7 i BMW X5 oraz Volvo XC90.
5,0
Wyciszenie
W tej kategorii jest o wiele lepiej niż Audi Q5 i BMW X3, a to samochody klasy "premium".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie byłem jeszcze na przeglądzie ale podczas zakupu dowiadywałem o cenę serwisu i powinienem zmieścić się w 1500zł z olejem. Przeglądy co 15 tys. km więc o wiele bardziej rozsądnie niż 30 tys km u konkurencji dzięki czemu silniki nie wytrzymują nawet 150 tys km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie ma konkurencji poza Kią Sorento i Fordem Edge, od Kii Santa Fe jest lepiej wykończone, a Edge jest już trochę przestarzały i tylko z Dieslem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg to dopiero 6500km i nie było żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przebieg to dopiero 6500km i nie było żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Hyundai Santa Fe IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Santa Fe IV SUV HEV