Świetny samochód. Wielki wygodny, świetnie wyposażony (to full wersja z szyberdachem), trwały, jedynie plastiki na drzwiach tandetnawe, ale je wyflokowaliśmy i problem zniknął.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja mam trochę mocniejszy, bo mam automat. Nie jest to wyścigówka, ale przy tej masie dynamika jest więcej niż zadowalająca. Z wyprzedzaniem powyżej 100 km/h nie ma problemu pod warunkiem, że robimy to na \"manualu\". Nawet na chorwackich górzystych autostradach w pełni załadowany i z boksem utrzymywał \"tempomatowe\" 150, choć nie bez wysiłku
4,0
Skrzynia biegów
zmienia miękko, jest \"inteligentna\" czyli w pewnym zakresie dopasowuje się do stylu jazdy kierowcy, gwałtowne wyprzedzanie wygląda bardzo spektakularnie, więc osobiście robię to na \"manualu\". no i 4 biegi to jednak trochę mało, ale tylko w kontekście spalania, bo silnik nawet przy sporych prędkościach nie jest głośny.
4,0
Układ jezdny
Dobry, auto twardo zestrojone, w zakrętach nie ustępuje osobówkom. Za to w zimie je deklasuje. Kontrola trakcji naprawdę działa, 4x4 też. Jechałem nim testowo licznikowe 190 (więcej się nie da:-) )i zachowywał się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki REWELACJA. Do tyłu gorzej. Nie mam czujników cofania i zderzak w paru miejscach mam do lakierowania. To jednak smoczysko.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Niby te przełączniki nie pogrupowane i trochę rozrzucane a nic nie sprawia problemu. Wszystko czytelne i pod ręką. Jakoś tak fajnie...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna a automat radzi sobie super. Mnie osobiście nie brakuje \"dwóch stref\". Za to nawiewów na tył bardzo. Odległość między tyłem i przodem spora a kubatura kabiny naprawdę ogromniasta. Z przodu już zimno/ciepło, a z tyłu wciąż odwrotnie. Fotele ogrzewane działają super, a funkcja \"podgrzewania\" w automacie przedniej szyby rekompensuje fakt, że nie jest ona podgrzewana. Brawa za pomysł z podgrzewanym dolnym paskiem szyby na wycieraczki. To się naprawdę sprawdza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż, klasa sama w sobie. I przewygodne fotele. Kierowcy z pełną regulacją w tym siedziska w dwóch płaszczyznach. Podłokietniki z przodu i z tyłu, nogi można zakładać jedna na drugą przy komplecie pasażerów. I wielki super ustawny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać. Zwłaszcza przy przyspieszaniu. Ale nie przeszkadza. Powyżej 100 silnika już nie słychać a szumy nie są ostre i nie przeszkadzają. Przy 150 można swobodnie rozmawiać przez telefon. Trochę tez słychać zawieszenie. Ale może mam wybite :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję dobrze, bo przy tej masie spalanie wcale nie wygląda tak źle... Ceny części eksploatacyjnych (tarcze, klocki, amory) są normalne. Rozrząd przy 100000 wymieniłem za 800 zł. Da się. Wracając do spalania można ując to najkrócej - na co dzień pali 10 l (jeżdżę raczej ostro i szybko), średnie spalanie z wyjazdu do Chorwacji z boksem i w pełni załadowany - 10 l. Auto na wielkie wyprawy. Ale powyżej 150 km/h zaczyna się robić wir w baku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No kompletnie nic. Nawet żaden plasticzek się nie chce obluzować.Choć wszystkie trochę trzeszczą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu gorzej, bo samochód kupiliśmy wiedząc, że jest powypadkowy od \"uczciwego\" pana, który \"musiał go sprzedać\". Później jeden mały wyciek, dokładne oględziny, i... To, co znaleziono pochodziło jednak tylko i wyłącznie od spartolonej roboty \"naprawiacza powypadkowego\". Ponieważ dotyczy to skrzyni biegów i silnika, zakładam, że czekają nas kosztowne naprawy. Mamy jednak zamiar zainwestować. Jednak jak dotąd poza dwoma awariami \"powypadkowej\" klimy przejechałem 50 000 \"tylko lejąc olej\". Poza tym auto sprawia wrażenie naprawdę pancernego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
[l/100km]