Ulubiony samochód mojej żony. Doskonały na nierówne, dziurawe drogi. Biorąc pod uwagę cenę zakupu i poziom wyposażenia oraz przestrzeń wewnątrz którą oferuje pojazd należy wystawić pozytywną opinię. Hyundai to wół do codziennej jazdy w każdych warunkach. A że słaba jakość plastików i wykonania, plastikowa skóra, bujające zawieszenie... Trudno. Ale jest pakowny, siedzi się wysoko, dobrze widzi ewentualne przeszkody.
Wrażenia
3,0
Silnik
Diesel bez filtra cząstek. Jeśli jest właściwie serwisowany odpłaci niezawodnością i bezproblemową pracą. Niska kultura pracy na zimno - klekot. Słabe osiągi bo niska moc....Trochę brakuje dynamiki.
2,0
Skrzynia biegów
Jedyna poważna awaria to skrzynia biegów. Koszt naprawy 2 tys. To w mojej ocenie najsłabszy element samochodu.
Wersja przednionapędowa.
4,0
Układ jezdny
Miękko. Styl amerykański. To samochód raczej do długich tras a nie wyścigów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, widoczność dobra w każdą stronę.
4,0
Ergonomia
Jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę wolno się nagrzewa, ale chłodzenie przy użyciu klimatyzacji super. Oczywiście klima musi być w dobrym stanie....
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć osób wewnątrz, bagażnik pełen walizek i wielokrotne wyjazdy po Europie....Super pakowny.
3,0
Wyciszenie
Trochę klepie na zimno. W lecie jest o wiele lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny przy spokojnej jeździe, w korkach i dynamicznej jeździe w W-wie ok 9 litrów. W trasie może być bardzo oszczędny przy spokojnej i równej jeździe ( 90 km/h ) 6,8 - 7 litrów ( ekojazda ), a potem im szybciej - taki kształt nadwozia 130 km/h ok 8 litrów
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani i prosty w serwisie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę korozji w okolicach tylnej wycieraczki, tylniego lewego koła - rant błotnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów jak już opisałem wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 112KM 82kW
[l/100km]