Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Santa Fe I

climton, 10 lat temu
Silnik 2.4 i 16V 4WD 146KM 107kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Santa Fe I 2.4 i 16V 4WD 146KM 107kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : naprawdę niezły napęd 4X4
4,0
Całokształt
auto posiadam od niedawna, w przyszłości zweryfikuję i dodam kolejne opinie, na chwilę obecną jestem z auta zadowolony
Wrażenia
4,0
Silnik
wysoka kultura pracy jak na 4 cylindry, elastyczny,dobrze współpracuje z lpg, nieduża prędkość maxymalna tj. liche 165 i trzeba go bujać już od 140, ale oczywiście na polskie autostrady;) wystarczająco się zbiera
3,0
Skrzynia biegów
jest dość precyzyjna, baardzo długie przełożenia poza 1 biegiem co powoduje ,że jeździ się trochę jak dieslem, nie zdążyłem się jeszcze przyzwyczaić do delikatnego haczenia przy zmianie biegów. jest to chyba związane z napędem 4X4. nie jest to uciążliwe, ale o szybkiej zmianie biegów można zapomnieć
4,0
Układ jezdny
opiszę to tak: jeżdzę dość szybko i po przesiadce z małej osobówki ma się wrażenia bujania całym autem przy szybkich ruchach kierownicy, jednak dodam, że w zakrętach mimo wychyłów nadwozia prowadzi się pewnie i stabilnie. prędkość do 140 w trasie nie jest problemem, przyjemnie się prowadzi, idealne również na kiepskie drogi i bezstresowa jazda po leśnych i polnych drogach. offroadu jeszcze nie było:) ale to kwestia czasu
Komfort
5,0
Widoczność
tu akurat nic do zarzucenia, wręcz idealnie
5,0
Ergonomia
prostota, niczego nie trzeba szukać, jest OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
pomimo braku nawiewów z tyłu jest bardzo wydajna, ogrzewanie super, klima świetnie odparowuje szyby, ale jeszcze nie testowana w upałach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest naprawdę dobrze, fajne długie siedziska foteli, które mają nawet niezłe trzymanie boczne. autem spokojnie można podóżować w 5 chłopa, bagażnik jest duży jak w kombiaku, miści się wózek synusia ,kąplet wędek i kupa innych gratów więc jest ok, tylko zapasu nie wożę, ufam że wystczy zestaw naprawczy w przypadku awarii opony
4,0
Wyciszenie
szału nie ma , ale tak do 4000 obrotów jest przyjemnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny częći nie rujnują, porównując do astry II trzeba dodać około 50% ceny, z dostępnością bywa różnie bo nie zawsze są od ręki w każdym sklepie, ale z eksploatacyjnych części dostać można wszystko co najwyżej następnego dnia po zamówieniu,
4,0
Stosunek jakość/cena
tani w zakupie i niedrogi w eksploatacji SUV z napędem 4X4, który nie stwarza problemów i nie posiada typowych bolączek. w mojej ocenie wypada na 5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko go posiadam, żeby dać obiektywną opinię, nic mi się nie zepsuło, raz zapalił się check po założeniu instalacji lpg, korodują również metalowe osłony podwozia, ale sama tzw. "buda" nie nosi zadnych oznak korozji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było odpukać żadnych, ale auto mam krótko

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V 4WD 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Santa Fe I 2.4 i 16V 4WD 146KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Santa Fe I