Polecam jako alternatywe dla zajechanych "terenówek" z Japonii
Wrażenia
4,0
Silnik
Pancerna jednostka stosowana do dzisiaj w autach koncernu Hyundai / Kia , przy odpowiedniej Eksploatacji przejadą 400 000 nie zaleznie od rodzaju paliwa. Jak na mase auta średnio dynamiczny, ale to wina skrzynie biegów, słabszejjednostki nie polecam do auta tych gabarytów. Róznica na LPG nie odczuwalna.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja pozostawia wiele do życzenia. Strasznie długa skrzynia, przy 5 biegu i jedzie poniżej 60km/h auto ma mniej niż 1200obr/min, i czasami zaczyna się dusić. Przy wyprzedzaniu zdecydowanie zalecana redukcja do 3 biegu nawet przy 90-100km/h gdy jest konieczność szybkiego wyprzedzenia, (rpm max. do 150km/h )
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry układ jezdny, auto pewnie się prowadzi. Na śniegu jak i na suchym super. Jeżdze na oponach Cooper Discoverer MS cały rok, i ani w lato , ani w zime nie miałem sytuacji ,że auto mnie zaskoczyło. W teren typu droga leśnia , czy jakaś łąka można jechać bez obaw, nawet jak popada byle aby nie stanąc w miejscu ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaic do gabarytów auta. Do tyłu widoczność średnia przy cofaniu, plus za duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko raczej w normie, trochę dziwne ułożenie niektórych przycisków, ale idzie się przyzwyczaić po kilkunastu kilometrach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i chłodzenie super. Bardzo szybko się nagrzewa, w zimę nie potrzeba nawet podgrzewanej przedniej szyby , gdyż po odpaleniu auta dosłownie w 5 minut i szyba zaczyna odmarzać dośc szybko. Klimatyzacja automatyczna i podgrzewane fotele to duzy atut w zimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera pod dostatkiem, chociaż jak dla mnie mogło by być więcej :) Z tyłu śmiało pojadą 3 osoby dorosłe w komfortowych warunkach nie zależnie od wzrostu, nawet 2metrowy kolega nie narzekał na brak miejsca na nogi. Bagażnik naprawdę duży, zaierzemy sporo bagażu ( 4 osoby na weekendowy wypad/sylwestrowy/weselny w tym 2 kobiety ,mieszczą się bez problemu, a to czasami przerasta co niektóre bagażniki :P). Siedzenie z tyłu z regulacją kąta oparcia, można pospać w trasie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, można by się spodzewać troche leprzego tłumienia w tej klasie auta. Po części to wina mocno "terenowych" opon, ale tylne nadkola to goła blacha pod plastikie, polecam najtańszą matę akustyczną i jest o połowę ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko określić, zależy co kto lubi. Spalanie benzyny od 7,8 do 10L (jazda w średnim mieście i trasa w stosunku 40/60) , gazu od 9 do 12L , więc jeśli ktoś chce jeżdzić o kropelce to nie auto dla niego. Spala naprawde bardzo mało benzyny przy jezdzie na LPG, auto szybko się nagrzewa więc 10L benzyny starcza na około 2000km!
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to auto napewno prestiżowe, ale gdybym miał kupić zajechanego mercedesa ML a kilka lat młodsze Santa Fe wybrał bym to drugie. Końcówka produkcji to prawie zawsze , skóra, automatyczna klimatyzacja, często ASR, zawsze podgrzewane fotele i 6 poduszek do tego bardzo niska awaryjność i brak zainteresowania ze strony amatorów cudzej własności, a także niskie OC i AC.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek, czujnik ABS (36pln), Guma na wachaczu (cały wachacz 178pln) , Pękła tarcza przód (wada materiałowa - tu dośc drogo 400pln za komplet) , Zapeczony cylinderek hamulca tył (naprawa 100pln) , ogólnie jak widać nic wielkiego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (auto przejedza ok 4000km miesięcznie)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V 146KM 107kW
[l/100km]