Hyundai Pony to bardzo starannie wykonane autko. Po 10 latach eksploatacji jazda nim to nadal przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na ten rocznik bardzo dobry. Dość dynamiczny, a przy tym ekonomiczny. Nie ma problemu z odpalaniem, chodzi w miarę cicho i równo, dobrze wchodzi na obroty. Jednostki bardzo wytrzymałe - wytrzymują przebiegi do 300,000 bez remontu!
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jedna z najmocniejszych stron auta. Bardzo precyzyjna, biegi wchodzą lekko. Żadnych wycieków.
4,0
Układ jezdny
Troszeczkę zbyt miękkie i zdecydowanie zbyt niskie zawieszenie. Czuć dziury w drodze, a w mieście nie na każdy krawężnik można wyjechać.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń. Generalnie widoczność dobra, słupki nie ograniczają zbytnio pola widzenia.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza bardzo czytelna, wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, niczego nie trzeba "szukać".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Już po kilku minutach jazdy (po starcie od zimnego silnika) mamy ciepłe powietrze. A jak się nagrzeje to jest naprawdę gorąco:) Jak skręcimy pokrętło na ´zero´ mamy nawet w lecie zimne powietrze (a nie jak w niektórych autach, że zawsze leci ciepłe). Odparowanie szyb nie sprawia większych trudności i wystarczy kilkanaście sekund. Gorzej jest z tylną szybą. W starych samochodach lubi się przepalać I bieg nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, ale z tyłu zdecydowanie zbyt ciasno. Bagażnik również taki sobie i do tego płytki. Do minusów można też zaliczyć brak zagłówków z tyłu co nie ułatwia jazdy na dłuższe odcinki...
4,0
Wyciszenie
Generalnie do 80 silnika prawie nie słychać. 80-110 zaczyna być słyszalny. Powyżej 110 dość głośny, a powyżej 140 potrafi zagłuszyć radio;) Jednak w ilu miejscach w Polsce możemy jeździć 140km/h? W środku nic nie trzeszczy, może czasem kieszonka jak jest zimny silnik i niskie obroty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na ten rocznik i gaźnik całkie dobre, 6 w trasie, 9-10 w mieście na krótkich trasach. Ceny części orginalnych dość wysokie, ceny napraw w ASO horrendalne, ale kto by serwisował 15letnie auto w ASO. Wystarczy znaleźć dobrego mechanika i zapłacimy o wiele mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 4000-5000zł zdecydowanie bardziej wolę 15-letniego ponego niż 10-letnie cinquecento. Niestety te samochody mają duże przebiegi i trzeba liczyć się z tym, że trzeba będzie niektóre części powymieniać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód bardzo starannie dopracowany. Z drobiazgów praktycznie nic sie nie psuje. Jedyne co to czasem coś zaskrzypi, ale wtedy wystarczy popsikać WD40 i już wraca do normy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 10 lat eksploatacji tylko dwa razy samochód nie zapalił z własnej winy - jedna awaria rozrusznika, raz urwały się linki wodzików skrzyni biegów. Z większych napraw robione były amortyzatory, remont blaharki. Po 200tys wymiana sprzęgła (stare już ciężko chodziło, ale jeszcze działało bez zarzutów).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 84KM 62kW
[l/100km]